علمی، پژوهشی و فناوری

گوشی هوشمند،

این گوشی‌ها با پردازنده دیمنسیتی ۹۴۰۰ عرضه می‌شوند

پردازنده دیمنسیتی ۹۴۰۰ امروز با لیتوگرافی ۳ نانومتری TSMC معرفی شد. در این مطلب گوشی‌هایی را معرفی می‌کردیم که به این تراشه مجهز خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : شرکت مدیاتک به‌تازگی تراشه پرچم‌دار جدید خود با نام دیمنسیتی ۹۴۰۰ را معرفی کرده است. این پردازنده قدرتمند که با لیتوگرافی ۳ نانومتری شرکت TSMC تولید شده، نویدبخش تحولی بزرگ در گوشی‌های اندرویدی پریمیوم آینده است. مدیاتک با عرضه دیمنسیتی ۹۴۰۰، بهبودهای چشمگیری در عملکرد CPU ،GPU، بازی‌ها و هوش مصنوعی به‌ارمغان خواهد آورد. انتظار می‌رود این تراشه در چندین گوشی هوشمند مطرح جهان استفاده شود. در این مطلب، برخی از این گوشی‌ها را معرفی خواهیم کرد.

فهرست مطالب

    سری X200 ویوو
    سری Find X8 اوپو
    گلکسی S25 سامسونگ
    آیکو نئو ۱۰ پرو
    ردمی K80 اولترا

سری X200 ویوو
پردازنده دیمنسیتی ۹۴۰۰ و سری X200 ویوو

اولین سری گوشی‌هایی که قرار است از پردازنده دیمنسیتی ۹۴۰۰ بهره ببرند، سری X200 ویوو خواهند بود. ویوو قصد دارد در ۱۴ اکتبر ۲۰۲۴ این سری از محصولات خود را به بازار معرفی کند. سری X200 شامل مدل‌های X200 و X200 پرو و X200 پرو مینی خواهد بود.

همچنین، نسخه ماهواره‌ای X200 پرو در این مجموعه جای دارد که با کسب امتیاز بیش از ۳ میلیون در آزمایش عملکرد انتوتو، توانسته است اولین گوشی پرچم‌دار اندرویدی باشد که به چنین سطحی از کارایی دست یافته است. ویوو با این رونمایی، گوی سبقت را از دیگر شرکت‌های فناوری خواهد ربود و به اولین برندی تبدیل خواهد شد که از تراشه دیمنسیتی ۹۴۰۰ در گوشی‌هایش استفاده می‌کند.

سری Find X8 اوپو
پردازنده دیمنسیتی ۹۴۰۰ و سری Find X8 اوپو

اوپو نیز به‌زودی گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود از سری Find X8 را معرفی خواهد کرد. این سری شامل مدل‌های Find X8 و Find X8 Pro و نسخه ماهواره‌ای Find X8 پرو است که احتمالاً در ۲۵ اکتبر ۲۰۲۴ رونمایی شوند.

طبق اطلاعات منتشر‌شده، این سری گوشی‌ها از پردازنده دیمنسیتی ۹۴۰۰ بهره خواهند برد که با افزایش قدرت هوش مصنوعی در آن، شاهد اضافه‌شدن ویژگی‌های هوش مصنوعی پیشرفته در سری Find X8 خواهیم بود. به‌نظر می‌رسد اوپو قصد دارد با بهبود قابلیت‌های هوش مصنوعی، تجربه کاربری گوشی‌های خود را به سطح جدیدی برساند.

گلکسی S25 سامسونگ
پردازنده دیمنسیتی ۹۴۰۰ و گلکسی S25 سامسونگ

برند نام‌آشنای سامسونگ نیز از دیگر شرکت‌هایی است که قصد دارد سال ۲۰۲۴ در گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار خود پردازنده دیمنسیتی ۹۴۰۰ را استفاده کند. در‌حالی‌که همیشه مدل‌های گلکسی سری S در بازارهای آمریکا و کره‌جنوبی با تراشه‌های اسنپدراگون و در سایر مناطق با تراشه‌های اگزینوس عرضه می‌شدند، شایعات جدید حاکی از آن‌اند که در مدل‌های گلکسی S25 و گلکسی S25 پلاس برای اولین‌بار از تراشه مدیاتک استفاده خواهد شد.

آیکو نئو ۱۰ پرو
پردازنده دیمنسیتی ۹۴۰۰ و آیکو نئو ۱۰ پرو

به‌نقل از گیزموچاینا، گوشی پرچم‌دار iQOO Neo 10 Pro نیز یکی دیگر از محصولاتی است که به‌گفته افشاگر معروف، دیجیتال چت استیشن، قرار است از پردازنده دیمنسیتی ۹۴۰۰ مدیاتک بهره‌مند شود. مدل پایه این سری، یعنی آیکو نئو ۱۰، از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ استفاده خواهد کرد؛ اما مدل پرو به‌احتمال زیاد به تراشه دیمنسیتی ۹۴۰۰ مجهز خواهد بود. این خبر در حالی منتشر شده است که مدل‌های قبلی این سری، آیکو نئو ۹ و آیکو نئو ۹ پرو، نیز به‌ترتیب از تراشه‌های اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و دیمنسیتی ۹۳۰۰ بهره برده بودند.

ردمی K80 اولترا
پردازنده دیمنسیتی ۹۴۰۰ و ردمی K80 اولترا

شیائومی نیز قرار است سری ردمی K80 خود را با تراشه‌های جدید معرفی کند. اگرچه این شرکت در‌حال‌حاضر از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ برای مدل‌های جدید خود بهره می‌برد، مدل پرچم‌دار ردمی K80 اولترا به‌احتمال زیاد با پردازنده دیمنسیتی ۹۴۰۰ عرضه خواهد شد. این امر با‌توجه‌به استفاده مدل قبلی این سری، ردمی K70 اولترا، از تراشه دیمنسیتی ۹۳۰۰ چندان دور از ذهن نیست. شایعات هنوز تأیید نشده‌اند؛ اما انتظار می‌رود غول فناوری چینی نیز از تراشه قدرتمند جدید مدیاتک برای گوشی‌های پرچم‌دارش استفاده کند.

https://stnews.ir/short/eqvQ1
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: