علمی، پژوهشی و فناوری

بررسی آخرین یافته‌های علمی ژنتیک و سلول بنیادی در کنگره ژنتیک

آخرین یافته‌های کشور در حوزه‌هایی مانند انسانی، جانوری، زیست‌واره‌ها، سلول‌های بنیادی و ذخایر ژنتیک در هفدهمین کنگره ژنتیک و ششمین کنگره بین‌المللی ارائه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : مختار جلالی، رئیس انجمن ژنتیک ایران در هفدهمین کنگره ژنتیک و ششمین کنگره بین‌المللی که از صبح امروز در دانشگاه شهید بهشتی آغاز شده است، با اشاره به سابقه این علم گفت: ایرانیان از ۵ هزار سال قبل با علم توارث آشنا بودند و این امر از طریق لوح سفالی کشف شده در ایلام به اثبات رسیده است.

وی با بیان اینکه این لوح سفالی هم اکنون در موزه لوور نگهداری می‌شود افزود: ایرانیان از آن زمان از این علم برای اصلاح اسب و الاغ بهره می‌بردند.

جلالی یادآور شد: سابقه تاسیس انجمن ژنتیک به ۵۰ سال پیش بر‌میگردد. ژنتیک پایه و فونداسیون علومی، چون بیوتکنولوژی، سلول‌های بنیادی است و امیدوارم با چشم اندازی که در پیش روی ما قرار دارد در راستای تحقق اهداف این حوزه گام‌های موثری برداشته شود.

رئیس انجمن ژنتیک با ذکر اهمیت تنوع اقلیم در ایران گفت: از ۱۳ اقلیم ۱۱ اقلیم آن را در کشور داریم. این تنوع ژنتیکی زیستی، گیاهی و جانوری موجب شده که ارزش تنوع ژنتیک از نفت و گاز کشور اهمیت بیشتری داشته باشد.

رئیس انجمن ژنتیک با اشاره شعار این دوره کنگره گفت: این رویداد با شعار «ژنتیک برای سلامت، امنیت غذایی و حفظ ذخایر ژنتیکی؛ نیاز آنی و ضرورت آتی» با حمایت ۴ دانشگاه بین‌المللی برگزار می‌شود.

جلالی گفت: در این رویداد در کنار سخنرانی‌ها، نشست‌های تخصصی در حوزه‌های مرز‌های دانش برگزار می‌شود. تلاش داریم در این رویداد آخرین یافته‌های کشور در حوزه‌هایی، چون انسانی، جانوری، زیست‌واره‌ها، سلول‌های بنیادی و ذخایر ژنتیک ارائه شود.

https://stnews.ir/short/4LXE7
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: