پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و نوآوری ,علمی، پژوهشی و فناوری

بررسی توسعه زنجیره ارزش گیاهان دارویی خراسان شمالی

جلسه‌ای با حضورمهدی باور مدیر مرکز مطالعات و تحقیقات کشاورزی نوین بسیج خراسان شمالی، مشاور سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و معاون فنی اداره کل منابع طبیعی خراسان شمالی در محل مرکز نوآوری بسیج، با موضوع زنجیره ارزش گیاهان دارویی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : 

مهدی باور، مدیر مرکز مطالعات و تحقیقات کشاورزی نوین بسیج خراسان شمالی در نشستی با حضور مشاور سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و معاون فنی اداره کل منابع طبیعی خراسان شمالی گفت: مصوبات زنجیره ارزش گیاهان دارویی، مصوبات خاص وزارت کشور را دارد که به صورت فرمت خاصی و زیر نظر مستقیم وزارت کشور بوده و قرارگاهی می‌باشد.

مدیر مرکز مطالعات و تحقیقات کشاورزی نوین بسیج استان گفت: افزوده در گیاهان دارویی در فراوری و برندسازی و فروش گیاهان است که ما در استان گیاهان دارویی را در دو عرصه طبیعی و به صورت زراعی و کشت شده در گلخانه داریم.

او افزود: پتانسیل‌های استان در زمینه گیاهان دارویی شناسایی شده‌اند که مثل زعفران و زیره به استناد اطلاعات علمی می‌توانیم کشت این گیاهان دارویی را انجام دهیم.

مهدی شفیعی، مشاور سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی در ادامه بیان کرد: سازمان برنامه و بودجه در نظر دارد، از محل تبصره ۱۸ به استناد اطلاعات علمی، آموزش و تسهیلاتی که به صورت ستاره دار فعالیت داشته و نیاز به حمایت دارند، ارسال شود.

مشاور سازمان مدریریت و برنامه ریزی استان در ادامه افزود: قرار بر این شده است که در هر روستا کلینیک تخصصی کسب و کار راه اندازی شود.

شفیعی اعلام نمود: با کمک سازمان فنی و حرفه‌ای استان، در این کلینیک های کسب و کار آموزش‌های خاصی به افراد داده خواهد شد و لیستی از افرادی که می‌توانند در زمینه‌های مختلف همکاری و فعالیت داشته باشند، جمع آوری و از آنها حمایت گردد.

او همچنین تصریح کرد: همزمان با آموزش، انتخاب افراد متقاضی، دادن تسهیلات با وصل کردن به شرکت‌های دانش بنیانی که بتوانند در تهیه بذر و فروش و تخصیص منبع به قبل و بعد زنجیره کمک کنند داده می‌شود.

مشاور سازمان مدریریت و برنامه ریزی استان گفت: همکاری شرکت‌های تولید بذر و تولید کننده و فرآوری محصولات با همدیگر باعث می‌شود که به رشد و شکوفایی اقتصاد استان کمک شایانی شود.

در پایان، مهدی باور گفت: اگر صدور گواهینامه از طرف مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی باشد، بسیار معتبر بوده و طبق مصوبات جلسه تقریباً تمام گیاهان کشت پاییزه و بهاره دارند به جز زعفران که از مهرماه سال جاری می‌توان آموزش‌ها را شروع و کشاورزان را توانمند ساخت.

https://stnews.ir/short/eojW0
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: