همایش‌ها و جشنواره‌ها

برگزاری کارگاه توانمندسازی مدیران علمی

برنامه های علمی سپاه استان کرمانشاه باید به سمت اثربخشی برود

کارگاه توانمندسازی مدیران علمی و مسئولین خانه نخبگان شهرستان های استان کرمانشاه و مسئولین علمی رده های قشری سپاه حضرت نبی اکرم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : معاون هماهنگ کننده سپاه نبی اکرم در این کارگاه با اشاره به لزوم استفاده از توامندی های علمی گفت: توانمندی علمی در استان کرمانشاه بر اساس معیار های مختلف ارزیابی بسیار بالا است اما استفاده بهینه و کارا  از این توانمندی بسیار مهم است که به آن توجه کافی نمی شود.

سرهنگ سعید بهشتی راد خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه در بحث نخبه پروری و استفاده از ظرفیت های علمی توانمندی بسیار بالای دارد و اساتید بسیار موفقی در حوزه های مختلف علمی در استان وجود دارد اما حقیقت امرآن است که در استفاده بهینه از این ظرفیت ها موفق ظاهر نشده ایم.

بهشتی راد یادآور شد: مباحث کاربردی و رفع نیازهای استان در مباحث اقتصادی و اشتغال در استان از اهمیت بسیار بالای برخورداراست و در شورای پژوهشی استان باید به این مهم توجه شده وطرح های پژوهشی به اهل آن داده شود که متاسفانه این اتفاق رخ نمی دهد.

وی در خصوص ظرفیت حمایت مالی سپاه از طرح پژوهشی نیز گفت: ظرفیت سپاه در حمایت مالی از طرح ها محدود است اما نهاد های بالادستی حمایت های خوبی از دانشگاه های استان در طرح های پژوهشی می کنند و نخبه های ما می توانند با تعریف پروژه های موثر وکارا برای دانشگاه ها ، از این ظرفیت ها استفاده کنند.

برنامه های علمی سپاه استان کرمانشاه باید به سمت اثر بخشی برود

معاونت علمی و فناوری سپاه نبی اکرم استان کرمانشاه با تاکید بر اثرگذاری برنامه های علمی در جامعه گفت: برنامه های علمی سپاه باید به سمت کیفی و اثر بخشی پیش برود و اثرات آنها در جامعه مشهود و ملموس باشد.

بابلی گفت: اگر دوره های و پژوهش های مختلف در جامعه اجرا می شود باید اثرات این دوره ها دقیقا در جامعه مشهود و قابل لمس باشد، به عنوان مثال اگر دوره ای برای کاهش یک اخلاق ناپسند در جامعه برگزار می شود، پس از برگزاری دوره یک ارزیابی از اثرات این کارگاه پژوهشی انجام شد ، کاهش آن خصیصه در جامعه هدف مشهود باشد.

وی یادآور شد: هدف از برگزاری این دوره نیز همین مهم است که مسئولین مربوطه به کیفیت بخشی به برنامه های خود و اثر دار بودن آنهاها دقت بیش از پیشی داشته باشند.

معاونت علمی و فناوری سپاه نبی اکرم استان  در ابتدای جلسه با اشاره به ضرورت بررسی علمی قیام عاشورا گفت: توجه به اثر بخشی در ابعاد مختلف قیام عاشورا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده است ، به نحوی که پس از شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، کاروان آن حضرت با مدیریت حضرت زینب (س) و امام سجاد(ع) درطول مسیر کربلا تا کوفه و کوفه تا شام،  به بیان اهداف قیام عاشورا و اثر بخشی در جامعه هدف خود اقدام کرده اند.

بابلی ادامه داد: نقل است که این اثر بخشی در دربار شام به حدی می رسد که در برخی منابع نقل است که یزد ملعون  توبه کرده و از امام سجاد (ع) راهی برای ارتباط با خدا و طلب توبه می خواهد و آن حضرت نماز غفیله را به وی یاد می دهد که البته هیچ گاه توفیق ادعای این فریضه قسمت آن ملعون نمی شود.

لازم به ذکر است در ادامه این کارگاه یک روزه، مسئولین علمی و کانون نخبگان استان کرمانشاه به بررسی راه های اثربخشی فعالیت های علمی خود پرداختند

برنامه های علمی سپاه استان کرمانشاه باید به سمت اثربخشی برود

کوروش بابلی گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا، برنامه و جایگاه مدیریتی افراد بر اساس تاثیرات آنها و دستاوردهای کیفی آنها مشخص و ارزیابی می شود و دین ما نیز دینی است که بر اثرات کیفی تاکید دارد ، به نحوی که عبادات باید بر افراد اثر مثبت بگذارد.

https://stnews.ir/short/VMlMD
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: