دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی ,علمی، پژوهشی و فناوری

برگزاری دوره‌های آموزش هوش مصنوعی در دانشگاه شریف

دانشگاه صنعتی شریف با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، رقابت‌های بین‌المللی رایان را با هدف دستیابی به مرجعیت علمی در منطقه، افزایش توانمندی‌ها و مهارت‌های حل مسئله، و ایجاد تعاملات و ارتباطات بین‌المللی برگزار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : در چند سال گذشته، هوش مصنوعی به دلیل کاربرد‌های متنوع در حوزه‌های مختلف، توجه بسیاری را در سطح بین‌المللی از سوی محیط‌های صنعتی و دانشگاهی به خود جلب کرده است. در ایران نیز پیش‌بینی می‌شود که هوش مصنوعی بتواند اقتصاد کشور را متحول کرده و حداقل ۱۵۰ میلیارد دلار درآمد ایجاد کند. در این راستا، دانشگاه صنعتی شریف با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، رقابت‌های بین‌المللی رایان را با هدف دستیابی به مرجعیت علمی در منطقه، افزایش توانمندی‌ها و مهارت‌های حل مسئله، و ایجاد تعاملات و ارتباطات بین‌المللی برگزار می‌کند.

برای تقویت مهارت شرکت‌کنندگان و آمادگی برای این رقابت‌ها، دوره‌های آموزشی هوش مصنوعی توسط استادان دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف به صورت آنلاین و با تخفیف ۹۸ درصد برگزار می‌شود. تمامی جلسات ضبط می‌شوند. این دوره با عنوان «مقدمه‌ای بر یادگیری ماشین و یادگیری ژرف» از ۲۴ تیرماه تا ۲۴ مردادماه برگزار خواهد شد و شامل موضوعات زیر است:

یادگیری ماشین چیست؟

رگرسیون و یادگیری مبتنی بر نمونه

رگرسیون لجستیک، ماشین بردار پشتیبان، و دسته‌بندی چندکلاسه

یادگیری ژرف و شبکه‌های چندلایه و الگوریتم پس انتشار خطا

بهینه‌سازی و منظم‌سازی

شبکه‌های عصبی پیچشی

یادگیری نمایش

مدل‌های مولد ژرف

شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی، علاوه بر آمادگی برای شرکت در رقابت‌های بین‌المللی هوش مصنوعی رایان که با جوایز نفیس (۳۵۰۰۰ دلار) در بهمن‌ماه ۱۴۰۳ به صورت حضوری در تهران برگزار می‌شود، در صورت موفقیت در دوره، گواهی رسمی دو زبانه از دانشگاه صنعتی شریف دریافت خواهند کرد.

مهلت ثبت‌نام این دوره تا ۲۰ تیرماه ۱۴۰۳ است. 

https://stnews.ir/short/4x97d
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: