به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : کارگاه آموزشی و توانمندسازی مدیران علمی و پژوهشی بسیج شهرستان‌های خراسان شمالی با محوریت طرح‌های شش‌گانه و با حضور معاونت علمی، پژوهشی و فناوری سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی برگزار شد. 

در این کارگاه، هادی محمدزاده، معاونت علمی، پژوهشی و فناوری سپاه استان، طرح‌های حمایتی مجموعه بسیج را به‌طور جامع تشریح کرد.

محمدزاده در تشریح طرح‌ها گفت: طرح مسئله‌محور شهید شهریاری، به‌عنوان اولین طرح، با هدف ساماندهی شبکه عظیم بسیج مردمی حول مسائل انقلاب اسلامی طراحی شده است. در این طرح، ۳۰ درصد از هزینه‌ها توسط حمایت‌های بسیج و ۷۰ درصد آن از منابع کارفرمایان تأمین خواهد شد.

او در ادامه افزود: طرح نیازمحور باقرالعلوم (ع) یکی دیگر از طرح‌های مهم بسیج است که در حوزه فنی و مهندسی متمرکز بوده و به حل مسائل مربوط به انقلاب اسلامی می‌پردازد. همچنین، طرح نیازمحور امام صادق (ع) به موضوع ساماندهی بسیج مردمی در حوزه علوم و فناوری‌های نرم و شناختی اختصاص دارد.

معاونت علمی و پژوهشی بسیج خراسان شمالی گفت: طرح ایده‌محور شهید چمران نیز با هدف حل مسائل انقلاب اسلامی در شبکه بسیج مردمی طراحی شده است. محمدزاده همچنین به طرح تحول علوم انسانی در شبکه بسیج درمانی و حمایت از چاپ کتاب‌های علمی اشاره کرد و طرح جهاد علمی را به‌عنوان یکی دیگر از اقدامات حمایتی بسیج معرفی کرد.

در ادامه نشست، مسئولان علمی بسیج شهرستان‌های استان، نیازهای خود را مورد بررسی قرار داده و به تبادل نظر پرداختند.

نظرات