پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و نوآوری ,علمی، پژوهشی و فناوری

در اختتامیه رویداد المپیک فناوری ۱۴۰۳؛

برگزیدگان رقابت‌های ۶ گانه المپیک فناوری معرفی شدند

در مراسم اختتامیه المپیک فناوری ۱۴۰۳ در بخش‌های رقابتی شش رشته اصلی شامل هوش مصنوعی، برنامه‌نویسی، امنیت سایبری، رباتیک، ربات‌های جنگجو و پهپاد از برترین‌ها تقدیر شد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : مراسم اختتامیه المپیک فناوری ۱۴۰۳ در منطقه بین‌المللی نوآوری ایران با حضور محمدرضا عارف معاون اول رئیس‌ جمهور، حسین افشین معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌ جمهور، مهدی صفاری‌نیا رئیس پارک فناوری پردیس و جمعی از مدیران فناوری کشور برگزار و از برگزیدگان این رویداد تقدیر شد.

برترین‌های رقابت هوش مصنوعی؛

در رقابت هوش مصنوعی و در لیگ پردازش داده، تیم «DUDES» به‌عنوان تیم اول معرفی شد، تیم «خیارینو» به مقام دوم دست‌یافت و تیم «هوش خیلی مصنوعی» سوم شد.

در لیگ پردازش متن نیز تیم «مُلزَم» اول شد، تیم «DeepLang» به مقام دوم دست‌یافت و تیم «کشف» سوم شد.

در لیگ پردازش تصویر نیز تیم «ابوریحان» رتبه اول را کسب کرد، تیم‌های «CS:GO» و «حاجی بَکِندِه» نیز دوم و سوم شدند.

برترین‌های رقابت رباتیک؛

در لیگ‌های مأموریت غیر ممکن دانش‌آموزی، تیم نینجا ترتلز در رده سنی زیر ۱۹ سال و تیم فردوسی ام آی در رده سنی زیر ۱۴ سال رتبه اول را کسب کردند.

در رقابت ربات‌های انباردار نیز تیم روبو سپهر اول شد، تیم الیت رتبه دوم را کسب کرد و تیم خوارزمی سوم شد.

در لیگ خانه هوشمند و در رقابت زیر ۱۹ سال تیم SSM God رتبه اول را کسب کرد، تیم Sweepers دوم شد و تیم Ferdowsi 2 minutes به مقام سوم دست‌یافت؛ همچنین در رقابت زیر ۱۴ سال هم تیم ارور ۴۰۴ اول شد.

در رقابت «جنگنده هوشمند، اختراعات و ایده» نیز در لیگ جنگنده هوشمند سنگین‌وزن تیم IRC Fighter، در لیگ اختراعات دانشجویی تیم Athmira، در لیگ اختراعات زیر ۱۹ سال تیم SPUD، در لیگ اختراعات زیر ۱۴ سال تیم pv_ferdowsi و در لیگ ایده زیر ۱۴ سال نیز تیم سینا مقام اول را کسب کردند.

در رقابت خودروهای خودران، در لیگ شبیه‌ساز خودروی دانش‌آموزی mega vision و پرژن گالف اول شدند. در لیگ شبیه‌ساز خودروی دانشجویی نیز تیم FUM VC اول شد. در لیگ شبیه‌ساز خودروی دانشجویی نیز تیم Ace اول شد.

 برترین‌های رقابت پهپاد؛

در لیگ امداد دانشجویی تیم R3UAV، در لیگ سرعت دانشجویی تیم EEIUST و در لیگ سرعت دانش‌آموزی نیز تیم شیردال اول شدند. 

 برترین‌های رقابت برنامه‌نویسی؛

در لیگ پایتون / جنگو تیم Cigarettes after code، تیم Beast و تیم Go Karan به ترتیب اول تا سوم شدند.

در لیگ فرانت‌اند تیم‌های script squad، حاجی بکنده و chinchilla به ترتیب اول تا سوم شدند.

در لیگ پی‌اچ‌پی/لاراول نیز تیم «هانتر» اول شد و تیم‌های Backend Knights و لاراول نیز دوم و سوم شدند.

برترین‌های رقابت ربات‌های جنگجو؛

در لیگ ربات‌های سنگین‌وزن تیم دیاکو قهرمان شد، در بخش ربات‌های سبک‌وزن میز تیم دراگون قهرمان شد و تیم‌های علم و صنعت ۱ و علم و فن ۲ نیز دوم و سوم شدند.

در بخش ربات‌های دانش‌آموزی نیز تیم‌های ادمیرا، رنجر و فناور ۲ اول تا سوم شدند.

برترین‌های رقابت امنیت سایبری؛

در لیگ حمله و دفاع، تیم Inspect Element اول شد، تیم Disqualified رتبه دوم را کسب کرد و تیم D.O.T سوم شد.

در لیگ رقابت سخت‌افزار نیز تیم‌های Disqualified، Inspect Element و OlympicsPwNers به ترتیب اول تا سوم شدند.

شایان ذکر است المپیک فناوری، بستری برای شناسایی استعدادهای برتر فناوری در کشور است که ترویج رقابت در حوزه‌های فناوری، شناسایی و معرفی استعدادهای برتر در حوزه‌های برگزاری المپیک و معرفی این استعدادها به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان از اهداف برگزاری این رویداد بود.

بخش‌های رقابتی، بوت کمپ‌های تخصصی، ایستگاه کار و اشتغال و استیج‌های تخصصی از بخش‌های اصلی این المپیک بود.

این رویداد که اولین دوره المپیک فناوری ۱۴۰۳ بود در منطقه بین‌المللی ایران (پارک فناوری پردیس) در بخش رقابتی در ۶ رشته اصلی شامل هوش مصنوعی، برنامه‌نویسی، امنیت سایبری، رباتیک، ربات‌های جنگجو و پهپاد برگزار شد؛ هر کدام از این حوزه‌های اصلی از چندین لیگ مختلف تشکیل شده تا حیطه‌های مختلف تخصصی را در هر حوزه پوشش دهد.

بر این اساس، رقابت‌های برنامه‌نویسی شامل: لیگ‌های الگوریتم، JAVA، PHP و Front-end، رقابت‌های هوش مصنوعی شامل: لیگ‌های پردازش متن، پردازش داده و پردازش تصویر و رقابت‌های رباتیک شامل: لیگ خودروهای خودران، ربات‌های ورزشی، ربات‌های امدادگر، ربات‌های جنگنده، ربات‌های پرنده بود.

همچنین رقابت‌های پهپادی شامل: لیگ پرنده‌های سرعتی، لیگ پرنده‌های فضای بسته و رقابت‌های امنیت سایبری: لیگ Red Team و Blue Team، لیگ CTF برنامه ریزی شده بود و ربات‌های جنگجو نیز در سه لیگ سبک‌وزن، سنگین‌وزن و دانش‌آموزی به رقابت پرداختند.

قوانین هر یک از لیگ‌ها مطابق با قوانین جهانی در آن حوزه فنی بود و برای داوری از افراد خبره و اساتید دانشگاه دعوت به عمل آمده بود.

برگزیدگان رقابت‌های ۶ گانه المپیک فناوری معرفی شدند
https://stnews.ir/short/eoQpW
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: