علمی، پژوهشی و فناوری

برگزیدگان سومین جشنواره هنری استعدادهای درخشان کشور معرفی شدند

معاون وزیر آموزش وپرورش گفت: در سومین جشنواره هنری دانش آموزان سمپاد کشور، بیش از ۱۱ هزار ۱۷۰ دانش آموز از سراسر کشور در رشته‌های مختلف هنری با یکدیگر رقابت کردند و ۱۱۰ نفر برگزیده شدند.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : 

الهام یاوری شنبه در آیین اختتامیه سومین جشنواره هنری مدارس سمپاد کشور در شیراز، اظهار کرد: تعامل و تبادل دانسته های دانش آموزان مهمترین هدف از برگزاری این جشنواره است.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان عنوان کرد: دانش‌آموزان مدارس سمپاد آثار هنری خود را در رشته‌های خوشنویسی، عکاسی، گلیم بافی، منبت کاری، سرود و هنرهای تجسمی ارائه کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در ادامه این آیین گفت: براساس پژوهشی با عنوان بررسی انعطاف پذیری عصبی که از به روزترین تحقیقات علمی دنیا است، مغز انسان به طور شگفت انگیزی منعطف است و باور به استعداد و توانمندی در این زمینه معجزه می‌کند.

فرشید قاسمی افزود: بر این اساس، باور به یک استعداد، سبب افزایش توانمندی در یک فرد می شود.

وی اظهار کرد: تربیت هنری یکی از ابعاد ششگانه تربیتی دانش‌آموزان است و افزایش امید و نشاط در آنها از رهاوردهای فعالیت هنری است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: ۵۶۸ دانش‌آموز مدارس استعدادهای درخشان فارس در سومین جشنواره هنری سمپاد کشور شرکت کردند و پس از داوری آثار ۱۰ اثر دانش‌آموزان این استان برگزیده شد.

قاسمی عنوان کرد: یک تیم سرود، یک اثر گلیم بافی، سه اثر منبت کاری، سه اثر خوشنویسی و ۲ اثر عکاسی از دانشآموزان مدارس سمپاد فارس به عنوان آثار برگزیده کشوری انتخاب شدند.

https://stnews.ir/short/NBmwW
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: