واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان

تحول شرکت دانش‌بنیان ایرانی در صنعت نوشیدنی با تکنولوژی هوش مصنوعی

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی با ترکیب تکنولوژی هوش مصنوعی و دانش، نوشیدنی‌های طبیعی، انقلابی در صنعت قهوه و نوشیدنی به‌وجود آورده است. این پلتفرم نوآورانه با هدف بهبود کیفیت و تجربه مشتریان طراحی شده و به‌زودی دنیای قهوه و نوشیدنی‌های بدون کافئین را دگرگون خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : مسعود حسینی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه امنیت غذایی و قهوه و نوشیدنی اظهار کرد: شرکت ما در صنعت قهوه و نوشیدنی با دو لاین محصول اصلی فعالیت می‌کند: قهوه و اورزو. این محصول از نظر عطر، طعم و رنگ شباهت زیادی به قهوه دارد، اما تفاوت عمده آن این است که بدون کافئین است. این ویژگی اورزو را به گزینه‌ای مناسب برای افرادی تبدیل می‌کند که کافئین مشکلاتی مانند تپش قلب، بی‌خوابی یا مشکلات معده برایشان ایجاد می‌کند. در حالی که قهوه دی‌کف، به دلیل روش‌های فرآوری خاص، می‌تواند برای بدن مضرتر باشد.

وی گفت: اورزو کافئین ندارد و از سه طریق به بدن انرژی می‌دهد که اول از طریق ویتامین‌های گروه B به‌ویژه B۳ و B۶ که از پایه غلات محصول می‌آید. دوم، پرزهای زبان را تحریک کرده و باعث ترشح دوپامین در مغز می‌شود، که این خاصیت در طول فرآیند روست پنج‌مرحله‌ای محصول ایجاد می‌شود. در نهایت، انرژی حاصل از این نوشیدنی به دلیل همین فرآوری و ترکیبات طبیعی آن به بدن منتقل می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: هرچند اورزو نمونه‌های خارجی نیز دارد، اما معمولاً به شکل پودر فوری موجود است که مستقیماً در آب جوش حل می‌شود. این در حالی است که اورزوی کاپاژو با دانه‌های تازه فرآوری شده و آسیاب شده ارائه می‌شود، که کیفیت و طعمی به‌مراتب بهتر از محصولات مشابه فوری در ایتالیا و اروپا دارد.

حسینی تصریح کرد: ما اکنون در مرحله C۲C هستیم و این فرآیند را در طول یک سال و نیم پشت سر گذاشته‌ایم. شرکت ما به‌عنوان یک شرکت سهامی خاص ثبت شده و تاکنون هیچ سهمی به دیگران واگذار نکرده‌ایم. سرمایه‌گذاری اولیه توسط یک سرمایه‌گذار شخصی انجام شده و حدود ۱۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است. در حال حاضر، به فرمول سوددهی رسیده‌ایم و قصد داریم سرعت کار خود را افزایش دهیم.

وی گفت: فروش محصول اورزو به‌خوبی انجام شده و تاکنون حدود ۵۰ تا ۶۰ کافه این محصول را در منوی خود گنجانده‌اند. همچنین، به‌عنوان تنها نماینده ایرانی در نمایشگاه صنایع غذایی و نوشیدنی دبی شرکت کرده‌ایم. حضور ما در این نمایشگاه به دلیل زیرساخت فناورانه‌ای بود که در حوزه تکنولوژی طراحی کرده‌ایم و قصد داریم این زیرساخت را در پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی در صنعت قهوه توسعه دهیم. ما به‌طور جدی در مسیر دانش‌بنیان شدن حرکت می‌کنیم.

https://stnews.ir/short/NYR22
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: