پزشکی و سلامت ,پزشکی و سلامت

ترمیم زخم و سوختگی در پوست به روش مهندسی بافت

ترمیم زخم و سوختگی در پوست به روش مهندسی بافت پژوهش علمی محققان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است.

به گزارش خبرگزاری «علم و فناوری»؛ حقق و پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به تحقیق این گروه در ارتباط با «تأثیر اصلاح سطح پلاسما برداربست های الکتروریسی شده پلی (۳- هیدروکسی بوتیرات) باکاربرد در مهندسی بافت استخوان» گفت: پزشکی باز ساختی و بازسازی بافت بدن از حدود دو دهه پیش در حوزه علوم پزشکی شکل گرفته که ترکیبی از علوم مهندسی و علوم پزشکی است.

سعید کرباسی، مهندسی بافت را در بخش‌های مختلفی از بدن قابل کاربرد دانست وافزود: با توجه به اینکه برخی از پیوندها و جایگزین‌ها به روش مصنوعی است، حضور طولانی مدت آنها در بدن عوارضی را شکل می‌دهد.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه برخی از این جایگزین‌ها بیولوژیکی است (پیوند اعضا) بنابراین باعث شده که پژوهشگران به دنبال روشی برای بازسازی بافت بدن باشند.

این محقق و پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه هم اکنون از مهندسی بافت در ترمیم پوست، بازسازی استخوان‌های فک و صورت، بافت مثانه، کبد، روده و.. استفاده شده است، گفت: در حوزه مهندسی بافت به جایگاه مناسبی برای پاسخگویی به نیاز جامعه رسیده ایم و هم اکنون بخشی از کاربردهای بافت مهندسی در داخل کشور فراهم سازی شده است.

https://stnews.ir/short/V9mjV
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: