دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی ,علمی، پژوهشی و فناوری

در حاشیه اجلاس بین‌المللی شهری کشور‌های عضو بریکس امضا شد؛

تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه اصفهان و دانشگاه دولتی فنی دونسک

در حاشیه اجلاس بین‌المللی شهری کشور‌های عضو بریکس که با حضور اعضا‌ی این گروه شامل جمهوری اسلامی ایران، روسیه، چین، آفریقای جنوبی، برزیل، هند، امارات، مصر و عربستان سعودی و‌ اتیوپی در مسکو برگزار شد، تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه اصفهان و دانشگاه دولتی فنی دونسک به امضاء رسید.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری اصفهان : به نقل از دانشگاه اصفهان، در این رویداد که با محوریت گسترش و ایجاد همکاری‌های شبکه‌ای برگزار شد، ۵ هزار نماینده از ۱۲۶ کشور دنیا و ۸۰ منطقه روسیه به بحث و تبادل نظر در خصوص حوز‌های مختلف همکاری نظیر آموزش، علوم، اقتصاد، فناوری‌های دیجیتال، گردشگری، حمل و نقل، انرژی، فرهنگ، محیط زیست و بهداشت پرداختند.


اردلان نصرتی، مشاور رئیس دانشگاه اصفهان در امور همکاری‌های علمی و دانشگاهی روسیه و اوراسیا ضمن شرکت در اجلاس مذکور، در پانل تخصصی همکاری‌های بین‌المللی دانشگاهی به عنوان محرکی برای توسعه شهر‌های مدرن به ایراد سخنرانی با موضوع «دیپلماسی شهری و علمی جلوه‌ای از روابط شهر‌های خواهر خوانده: اصفهان و سن پترزبورگ» پرداخت.


همچنین در حاشیه این نشست، تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه اصفهان و دانشگاه دولتی فنی دونسک (شهر روستوف روسیه) توسط اردلان نصرتی به نمایندگی از دانشگاه اصفهان و بِسکاپیلنی معاون آموزشی و روابط بین‌الملل دانشگاه مذکور امضا شد.

این تفاهم‌نامه، طیف گسترده‌ای از همکاری‌ها در زمینه تحقیقات علمی و پژوهشی، آموزش و شرکت در طرح‌های پژوهشی مشترک بنیاد علوم دو کشور به‌منظور دریافت گرنت را فراهم می‌کند. از جمله حوزه‌های اولویت‌دار برای هر دو دانشگاه می‌توان به مهندسی زیستی، عمران، انرژی، شیمی، علوم زیست محیطی و علوم زمین اشاره کرد.

علاوه بر این، دانشگاه‌های اصفهان و دولتی فنی دونسک برای برگزاری دوره‌های آموزشی و فرهنگی مشترک، اجرای برنامه‌های تبادل دانشجو و استاد و همچنین برگزاری کنفرانس‌های مشترک، سمینار‌ها و سایر رویداد‌ها با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

انتهای پیام/

https://stnews.ir/short/N32P9
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: