علمی، پژوهشی و فناوری

تیک تأیید آبی جیمیل به نسخه‌های اندروید و iOS اضافه شد

پس از گذشت یک سال از معرفی تیک تأیید آبی جیمیل، گوگل آن را به اپلیکیشن‌های جیمیل در سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS اضافه کرد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : گوگل تیک تأیید آبی جیمیل را دردسترس کاربران اندروید و iOS این اپلیکیشن قرار داد. این تیک آبی‌رنگ که در سمت راست نام فرستنده‌ی ایمیل نمایش داده می‌شود، به کاربران اطمینان می‌دهد تا ایمیلی که دریافت می‌کنند، از منبعی معتبر ارسال شده است و نه از سوی کلاه‌بردارانی که قصد دارند آنان را فریب دهند.

این ویژگی بخشی از سیستم BIMI (شاخص‌های برند برای شناسایی پیام‌ها) جیمیل است. BIMI به فرستندگان دارنده‌ی علامت تجاری ثبت‌شده اجازه می‌دهد تا لوگو برند خود را پس از تأیید شخص ثالث، به‌عنوان آواتار جیمیل استفاده کنند.

نئووین می‌نویسد گوگل در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به‌منظور افزایش امنیت و اعتبار ایمیل‌ها، ویژگی نمایش تیک تأیید آبی جیمیل برای فرستندگانی فعال شده است که از استاندارد BIMI و گواهی مارک تأیید‌شده (VMC) استفاده می‌کنند. این ویژگی ابتدا در نسخه‌ی وب جیمیل و سپس در اپلیکیشن‌های موبایل آن دردسترس خواهد بود. گفتنی است ویژگی گفته‌شده در Apple Mail یا سایر اپلیکیشن‌های ایمیل پشتیبانی نمی‌شود.

گوگل در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به منظور افزایش امنیت و اعتبار ایمیل‌ها، ویژگی نمایش علامت تأیید آبی برای فرستندگانی که از استاندارد BIMI و گواهی مارک تأیید شده (VMC) استفاده می‌کنند، در سرویس Gmail فعال شده است
همچنین برای گسترش پوشش این ویژگی، گوگل گواهی مارک مشترک (CMC) را معرفی کرده است که به فرستندگان فاقد VMC امکان استفاده از استاندارد BIMI را می‌دهد. گوگل اعلام کرده است فرستندگانی که از گواهی مارک مشترک (CMC) استفاده می‌کنند، می‌توانند آواتار برند خود را در جیمیل نمایش دهند. با‌این‌حال، این آواتارها برخلاف آواتارهایی که با گواهی مارک تأیید‌شده (VMC) همراه هستند، علامت تأیید آبی نخواهند داشت.

شایان ذکر است در‌حال‌حاضر، ویژگی نمایش تیک تأیید آبی جیمیل برای ایمیل‌های دارای VMC برای دستگاه‌های اندروید و iOS در حال گسترش است. انتظار می‌رود در دو هفته‌ی آینده، ویژگی مذکور برای همه‌ی کاربران فعال شود. قابلیت یادشده برای تمامی کاربران Google Workspace و کاربران با حساب‌های شخصی گوگل دردسترس خواهد بود.

تیک تأیید آبی جیمیل به نسخه‌های اندروید و iOS اضافه شد
https://stnews.ir/short/N2oQL
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: