واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان ,همایش‌ها و جشنواره‌ها

جایزه نکست، سکوی ارتقا و رشد شرکت‌های دانش بنیان

معاون ستاد فناوری‌های اپتیک و کوانتوم گفت: از نظر ما جایزه نکست سکوی ارتقا و رشد شرکت‌ها است و ما به دنبال حمایت مالی شرکت‌های بزرگ هستیم تا بتوانند یک محصول فناورانه را به سبد محصولاتشان اضافه کنند.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : جان نثاری معاون ستاد فناوری‌های اپتیک و کوانتوم در دومین وبینار از سلسله ویبنار‌های جایزه ملی فناوری نکست گفت: حسگر‌های فوتونیکی چند منظوره نسل جدید برای سامانه‌های هوشمند، رشد بلورها، ساخت مواد و لایه‌های نازک اپتیکی، لیزر‌ها و نمایشگر‌های دیودی، دوربین‌های فراطیفی، رمزنگاری و ارتباطات امن کوانتومی، تکمیل زنجیره ارزش لیزر‌های جوش و برش صنعتی و پردازش مواد و تکمیل زنجیره ارزش ساخت آشکارساز‌های مادون قرمز و مدار‌های فوتونیکی یکپارچه از محور‌های این ستاد در جایزه نکست هستند. 

معاون مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری،  در این  وبینار گفت: یکی از محور‌های دومین دوره جایزه ملی فناوری نکست، بحث اپتیک و کوانتوم است که یکی از فناوری‌های سبک جدید دردنیا محسوب می‌شود، از این رو این موضوع از دو سال پیش در معاونت علمی در قالب یک ستاد به صورت جدی پیگیری شد.

رسولی افزود: از نظر ما جایزه نکست سکوی ارتقا و رشد شرکت‌ها است. در این برنامه، ما به دنبال حمایت مالی شرکت‌های بزرگ هستیم تا از رهگذر این برنامه بتوانند یک محصول فناورانه را در سبد محصولاتشان اضافه کنند. 

به گفته رسولی از رهگذر جایزه ملی فناوری نکست، یک ارزش‌آفرینی جمعی رقم خواهد خورد و طی آن مردم هم می‌توانند اثرگذاری فناوری را در بطن و متن زندگی رومزه خود تجربه کنند. 

وی افزود: دومین جایزه نکست، از ابتدای شهریور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان کلید خورد و از دیوار نگار فراخوان دوم هم رونمایی شد، از این رو، می‌کوشیم در نکست از یک هویت جدید استفاده کنیم تا مردم به این اطمینان برسند که محصولاتی که از سوی شرکت‌های برگزیده نکست، ارائه می‌شود، از فناوری بالایی برخوردار هستند.

جان نثاری، معاون ستاد فناوری‌های اپتیک و کوانتوم به موضوعاتی و محور‌هایی که از سوی این ستاد در جایزه ملی فناوری نکست پیگیری می‌شود، اشاره کرد و گفت: حسگر‌های فوتونیکی چند منظوره نسل جدید برای سامانه‌های هوشمند، رشد بلورها، ساخت مواد و لایه‌های نازک اپتیکی، لیزر‌ها و نمایشگر‌های دیودی، دوربین‌های فراطیفی، رمزنگاری و ارتباطات امن کوانتومی، تکمیل زنجیره ارزش لیزر‌های جوش و برش صنعتی و پردازش مواد و تکمیل زنجیره ارزش ساخت آشکارساز‌های مادون قرمز و مدار‌های فوتونیکی یکپارچه از محور‌های این ستاد در جایزه نکست هستند.

وی همچنین گفت: ساختاری برای حضور شرکت‌ها در این جایزه در نظر گرفته است اعم از حداقل از سه محصول تجاری سازی شده برخوردار باشند، فروش حداقل تا پنج میلیارد تومان و برخورداری از واحد تحقیق و توسعه است، اما با این حال شرکت‌هایی که از سوی ستاد فناوری‌های اپتیک و کوانتوم معرفی می‌شوند، می‌توانند بدون برخورداری از این سه شرط در این جایزه حضور پیدا کنند.
دومین وبینار از سلسله ویبنار‌های جایزه ملی فناوری نکست با موضوع فناوری اپتیک، کوانتوم و میکروالکترونیک برگزار شد.

https://stnews.ir/short/VwnrQ
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: