علمی، پژوهشی و فناوری

جذب ذرات ریزپلاستیک خطر سرطان، دیابت و بیماری قلبی را افزایش داده است

یک مطالعه جدید، بر خطرهای بالقوه ناشی از سطح ریزپلاستیک‌های میکرو و نانو (MnPs) برای سلامتی تاکید و آنها را با بیماری‌هایی مانند سرطان و دیابت مرتبط کرده است.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : 

از سای تک دیلی، سطح فزاینده ذرات پلاستیک در مقیاس میکرو و نانو به طور بالقوه در حال بالا بردن خطر مشکلات سلامتی جدی مانند بیماری‌های سرطان و دیابت است و این مساله موجب درخواست‌هایی برای تحقیقات جامع جهانی درباره تاثیرات و مدیریت این ذرات پلاستیکی شده است.

یک مطالعه جدید فاش کرده افزایش سطح پلاستیک‌های میکرو و نانو جذب شده به درون بدون انسان خطر سرطان، دیابت، بیماری‌های قلبی‌عروقی و بیماری‌های مزمن ریه را افزایش می‌دهد.

بیماری‌های غیرواگیری مانند اینها با التهاب‌هایی در اندام‌های بدن ارتباط دارند. وجود ذرات ریز ممکن است جذب پلاستیک‌های میکرو و نانو و شیرابه‌های آنها در درون دستگاههای گوارشی و تنفسی را افزایش داده و بطور بالقوه خطر و شدت بیماری‌های غیرواگیر را در طول زمان بالا ببرد.

این در حالی است که میزان این ذرات پلاستیکی در مدفوع نوزادان نسبت به بزرگسالان بسیار بیشتر است که علت این مساله احتمالا این است که پلاستیک بطور متداول در تولید، عرضه و ذخیره غذای نوزادان استفاده می‌شود و اینکه نوزادان و خردسالان هر چیزی را وارد دهانشان می‌کنند نیز شاید در این موضوع بی‌تاثیر نباشد.

https://stnews.ir/short/Vwol3
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: