علمی، پژوهشی و فناوری

جذب ٣٢٠ هزار دانشجوی خارجی طی برنامه هفتم توسعه محقق می‌شود

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: جذب ٣٢٠ هزار دانشجوی خارجی بر اساس برنامه هفتم توسعه محقق خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : 

هاشم داداش پور (امروز) شنبه در آیین سومین دوره آموزشی فرهنگی دانشجویان بین المللی، گفت: جامعه هدف این دوره از برگزاری دوره آموزشی دانشجویان خارجی هستند که در ایران حضور دارند تا از این فرصت برای توسعه کشورشان استفاده کنند.

معاون وزیر علوم در این مراسم در دانشگاه شهید بهشتی گفت: در برنامه های مختلف تلاش کردیم جامعه هدف را به گونه ای انتخاب کنیم تا همه سلایق را پوشش دهیم. در واقع هدف‌گذاری وزارت علوم افزایش جذب دانشجوی بین‌الملل در برنامه هفتم توسعه است از دانشجوی افغان گرفته تا نیجریه ای.

داداش پور تقویت مرجعیت علمی، رشد دیپلماسی عمومی و گسترش زبان فارسی را سه علت جذب دانشجوی بین‌الملل دانست و اصل پذیرش دانشجو را یک راهبرد و برنامه اصلی وزارت علوم بیان کرد.

سومین دوره آموزشی-فرهنگی با هدف توانمندسازی دانشجویان بین‌المللی به عنوان سفیران فرهنگی و تعمیق، تحکیم و آشنایی بیشتر با مبانی اندیشه اسلامی امروز شنبه در سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد. در این دوره آموزشی علاوه بر برگزاری کلاس های آموزشی و فرهنگی برای دانشجویان خارجی از توانمندی های علمی جمهوری اسلامی هم بازدید می کنند.

حجت الاسلام سید حامد حسین حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و سید محمود رضا آقامیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی هم در این مراسم حضور داشتند.

 

 

ایران قدرتمندانه مسیر هسته‌ای را دنبال می‌کند
رئیس دانشگاه شهید بهشتی هم در این مراسم گفت که ایران به دنبال بمب اتم نیست اما قدرتمندانه مسیر هسته‌ای را دنبال می‌کند. هرچند تمام جهان تلاش کردند تا کشورمان را در مسیر دستیابی به فناوری‌های هسته‌ای محدود کنند.

محمود رضا آقامیری، جوانان را محور تحقق نظام پیشرفته اسلامی دانست و در تشریح مسیر فناوری هسته‌ای خطاب به دانشجویان خارجی گفت: ما دنبال بمب اتم نیستیم اما فناوری هسته‌ای را ادامه خواهیم داد که عمده‌ترین بخش آن تولید سوخت از معدن تا پسماندداری است.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی ایران را جزو کشورهایی دانست که از معدن تا پسماندداری با توان دانشمندان داخلی توانسته روی پای خود بایستند، گفت: ایران قدرتمندانه وارد مسیر هسته‌ای شد و امروز جزو چهار کشوری است که تمام مراحل از معدن تا پسمانداری در تولید سوخت را در اختیار دارد. ما امروز طراح راکتور هستیم و تا ۶٠ تا قدرت تولید رادیو ایزوتوپ داریم.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی ایران را در زمره صلح‌جوترین مردمان جهان دانست و خطاب به دانشجویان افغان و تاجیک گفت از اینکه شما در دانشگاه ما درس می‌خوانید خرسند هستیم. تلاش کنید از فرصتی که در اختیار دارید برای توسعه کشورتان استفاده کنید.

سومین دوره آموزشی - فرهنگی با هدف توانمندسازی دانشجویان بین‌المللی به عنوان سفیران فرهنگی و تعمیق، تحکیم و آشنایی بیشتر با مبانی اندیشه اسلامی امروز شنبه در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

https://stnews.ir/short/VMmqv
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: