علمی، پژوهشی و فناوری

جزئیات اولین دوره «المپیک فناوری» اعلام شد

رئیس پارک علم و فناوری پردیس در نشست خبری امروز، جزئیات اولین دوره المپیک فناوری را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : نشست خبری المپیک فناوری با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان امروز برگزار شد.مهدی صفاری‌نیا رئیس پارک علم و فناوری پردیس در این نشست، عنوان کرد: دو خبر خوب در حوزه فناوری داریم. یکی این که طبق مصوبه دولت، تأسیس منطقه بین‌المللی نوآوری در ایران است.

وی افزود: خبر دوم برنامه جدیدی تحت عنوان المپیک فناوری که توسط معاونت در حوزه فناوری امسال رونمایی می‌شود.صفاری‌نیا عنوان کرد: المپیک فناوری، مجموعه‌ای از رقابت‌های نوآورانه است که فضای بروز استعدادها را فراهم می‌کند. درواقع رقابت‌های ملی بین نخبگان، دانشجویان، کارآفرینان و غیره است و بعد در مقطع زمانی اول تا هفتم آبان‌ماه، رقابت جامع بین تیم‌های منتخب در سطح ملی برگزار می‌شود. یعنی یک هفته رویداد و رقابت فناورانه برگزار می‌شود.

وی افزود: بخش‌های اصلی رقابتی در ۵ حوزه فناوری است. اول برنامه‌نویسی که سه لیگ خاص دارد. دوم هوش مصنوعی رباتیک چند لیگ زیرمجموعه دارد‌صفاری‌نیا عنوان کرد: سوم حوزه پهپادی که لیگ پرنده‌های سرعتی است. چهارم امنیت سایبری و پنجم حوزه رباتیک است.وی افزود: علاوه بر رقابت در این المپیک، بودکمپ‌های تخصصی هم داریم. همچنین ایستگاه کار و اشتغال، نشست‌های تخصصی که بیان دیدگاه‌ها و تبادل نظرات است. این چهار بخش المپیک است که بخش اصلی آن رقابتی است.صفاری‌نیا خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری المپیک فناوری بین‌المللی است اما قطعا در دوره اول محدودتر خواهد بود و بعد توسعه خواهد یافت.

فرصت شغل‌یابی در المپیک فناوری

همچنین شقایق حق‌جوی، رئیس ستاد توسعه فناوری‌های راهبردی در ارتباط کارکرد مسابقات و المپیک‌ها در حوزه فناوری گفت: این قبیل رویدادها پیداکردن قوی‌ترین و باهوش‌ترین منابع انسانی هستند و کارکرد دیگر آن قله‌سازی است.وی افزود: یکی از گلوگاه‌های اصلی توسعه فناوری در همه جهان نیروی انسانی نخبه است. پیداکردن نیروی مستعد و امید دادن و جهت‌دادن به آنها از مهم‌ترین کارکردهای این المپیک است.

حق‌جوی عنوان کرد: برگزاری المپیک فناوری به صورت بین‌المللی، باعث توسعه شبکه نخبگانی خواهد شد. امید داربم این شبکه‌سازی یک استخر استعداد درست کند که جریان‌ساز حوزه‌های مختلف علم و فناوری باشیم.وی همچنین خاطرنشان کرد: با تعامل معاونت علمی با بنیاد ملی نخبگان، شرکت‌کنندگان و برگزیدگان از امتیاز نخبگانی برخوردار می‌شوند. این مقام مسئول افزود: تعداد قابل‌توجهی صنعت درگیر برگزاری المپیک هستند. پس المپیک فرصت شغل‌یابی نیز است.

وی در ادامه گفت: فناوری‌های جدید جهان را برهم خواهند زد. برای مواجهه با موج فناورانه به نیروی انسانی آماده نیاز داریم. حق‌جوی افزود: برای نیروی انسانی علمی ما به طور خاص حمایت می‌کنیم از هرکسی که بتواند کورس هوش مصنوعی در هر رشته‌ای را طراحی کند. المپیک هم یکی از مجموعه برنامه‌هایی است که نیروی نخبه تربیت و شناسایی شود.

https://stnews.ir/short/4y9xX
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: