علمی، پژوهشی و فناوری

حضور شرکت‌ها در جایزه مدیریت فناوری فرصتی برای ارزیابی بنگاه‌ها است

مدیر توسعه اکوسیستم نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: حضور در فرآیندهای ارزیابی جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری فرصت مغتنمی برای سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی کشور است تا هم علاوه بر کسب فرصت افتخارآفرینی برای خود، از تجربه فرایند ارزیابی برخوردار شوند.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری :  دکتر مصطفی بغدادی امروز در اختتامیه جایزه ملی فناوری و نوآوری، گفت: فرایند ارزیابی سازمان‌ها و بنگاه‌ها امروز به پایان می‌رسد ‌و آنچه همچنان نیاز به اهتمام است، طی کردن مسیر پر پیچ و خم توسعه اقتصادی و رقابت پذیر کردن کسب و کارها از طریق بلوغ ابزارها و نظام‌های مدیریت فناوری و نوآوری است.

وی افزود: ۶۰ ارزیاب این جایزه کوشیده‌اند در کلیه مسیر ارزیابی، بر وظایف و مسؤولیت‌های خود پایبند باشند.

بغدادی تاکید کرد: حضور در فرآیندهای ارزیابی جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری فرصت مغتنمی برای سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی کشور است تا هم علاوه بر کسب فرصت افتخارآفرینی برای خود، از تجربه فرایند ارزیابی برخوردار شوند. این فرایند زمینه‌ساز آشنایی سازمان‌ها با مفاهیم نهفته در مدل جایزه و ارتقای سطح آگاهی بنگاه‌ها درباره نقش و جایگاه مدیریت فناوری و تاثیر آن در بهبود فرایندها است.

مدیر توسعه اکوسیستم نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی، ادامه داد: بی شک آنچه که در این رقابت به بار نشسته است، معرف توان همه فناوران و نوآوران کشور نیست و برای تحقق آن توصیه به ایجاد پوششی برای ترویج مدل جایزه و حضور بیشتر سازمان‌ها در این رویداد می‌شود.

وی با اشاره به فرایند ارزیابی این دوره از جایزه، خاطرنشان کرد: در این دوره ۲۸ سازمان با ترکیبی از بخش‌های دولتی، خصوصی و انرژی اتمی مورد ارزیابی قرار گرفتند که از این تعداد ۲۳ شرکت از نوع خدماتی و تولیدی و ۵ شرکت کوچک فناوری محور بودند.

بغدادی اضافه کرد: در میان شرکت‌های حاضر در فرآیند ارزیابی، ۱۰ مورد دانش‌بنیان بودند که در مجموع ۳۰۰ امتیاز دریافت کردند.

وی ادامه داد: در نهایت نتایج نشان می‌دهد که برای اولین بار یک بنگاه حائز دریافت تندیس سیمین از سطح رقابت‌پذیری جایزه و یک بنگاه حائز امتیاز دریافت تندیس برنزی شدند.  

https://stnews.ir/short/N2Kbr
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: