علمی، پژوهشی و فناوری

خدمات پنجره ملی هوشمند نیم میلیارد بار استفاده شده است

وزیر ارتباطات در راستای گزارشات منتشر شده از عملکرد وزارت ارتباطات دولت سیزدهم گفت نیم میلیارد بار از پنجره ملی خدمات هوشمنداستفاده شده است.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری :  عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شبکه اجتماعی ویراستی نوشت: برای شکل گیری دولت هوشمند ابتدا زیرساخت‌های لازم از جمله تکلیف قانونی به دستگاه‌های اجرایی برای هوشمندسازی خدمات خود، تامین منابع مالی و شکل گیری مراکز هوشمندسازی در همه دستگاه‌های اجرایی با پیگیری شهید‌ جمهور فراهم شد.
زارع‌پور افزود: برای اولین بار «پنجره ملّی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir » در اردیبهشت 1401 راه‌اندازی شد تا همه خدمات دولتی با یکبار احراز هویت از یک درگاه واحد به هموطنان عزیز ارائه شود.تاکنون 48 میلیون کاربر احراز هویت شده دارد.وی تصریح‌ کرد: نیم میلیارد بار از این سامانه استفاده شده و هزاران خدمت قابل دسترس است.
زارع‌پور در ادامه تاکید کرد: بیش از 5 هزار خدمت و مجوز دولتی و صنفی از طریق «پنجره ملّی خدمات دولت هوشمند» ارائه می شود.
وزیر ارتباطات گفت: بیش از 500 خدمت هم به صورت هوشمند یعنی بدون مراجعه حضوری و ارسال مدرک و در لحظه ارائه می‌شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد:«پنجره ملی» در سال 2023 به عنوان یکی از طرح‌های برگزیده اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) انتخاب شد.

https://stnews.ir/short/4aonY
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: