علمی، پژوهشی و فناوری

خودروهایی که جای تلفن همراه را می‌گیرند

کمک یک فناوری جدید در خودرو، راننده می‌تواند برنامه‌های دلخواهش را روی کامپیوتر ماشین نصب و مثل یک گوشی هوشمند هر زمان از برنامه‌ها استفاده کند.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : خدمات اینترنت اشیا با محوریت خودرو امروز تا حدی به کار گرفته شده‌اند.

 به‌عنوان‌مثال شما می‌توانید خودروی خود را از راه دور خاموش کنید یا از موقعیت مکانی آن باخبر شوید اما خودروهای متصل در حال تکامل هستند.آنچه تاکنون به کار گرفته نشده است، معنای واقعی خودروی متصل است؛ یعنی اتصال خودرو به خودرو. به عبارتی این خدمات صرفا پله‌هایی برای رسیدن به مجموعه‌ای از خودروهای واقعا متصل هستند.

خودروی متصل با استفاده از فناوری و اطلاعات ایمن امن است. این نوع خودرو بهترین مسیر را انتخاب کرده و به راننده نشان می‌دهد.

مسیری که کمترین ترافیک و مشکلات جاده‌ای را داشته باشد.برنامه‌ روزانه راننده را به او یادآوری کرده و راننده می‌تواند برنامه‌های دلخواهش را روی کامپیوتر ماشین نصب کرده و مثل یک گوشی هوشمند هر زمان از برنامه‌ها استفاده کند.این خودروها سیستم امنیتی مناسب برای جلوگیری از هرگونه تداخل و هک و غیره را دارند.

با رشد زیرساخت‌های ارتباطی قابلیت‌های این خودروها رشد کرده و می‌توانند راننده را از شرایط پیش رو مثل ترافیک، تصادف و... مطلع کرده و جاده‌ها را امن کنند.

https://stnews.ir/short/4a56n
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: