علمی، پژوهشی و فناوری

معاون فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی مطرح کرد:

دانشجویان با شرکت در رویدادها گام مهمی بر می دارند

معاون فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: دانشجویان با شرکت در رویدادهای گفتاورد نخبگانی می توانند گام های مهمی را بردارند.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری :دکتر عباس فنی اصل معاون فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی و رئیس اولین رویداد ارائه شفاهی مرحله دانشگاهی چالش ها و راهکارهای کلان کشور با محوریت گفتاورد نخبگانی عصر امروز در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: این رویداد بسیار فاخر و ارزشمند است که زمینه را برای دانشجویان فراهم کرده است تا گام های مهمی را بردارد.

وی تصریح کرد: مهمترین مشکلی که در کشور ما وجود دارد ارائه دروس به صورت تئوری است .

فنی اصل با بیان اینکه بیشترین دانشگاه های دنیا در ایران است گفت: ما پس از آمریکا بیشترین مهندسین دنیا را داریم که از دانشگاه های ایران فارغ التحصیل می شوند.

معاون فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: دانشجویان با حضور در این رویدادها گام بزرگی برای ایجاد تغییرات برداشته اند.

وی با بیان اینکه هر رشته یک انجمن علمی دارد، گفت: چندین انجمن علمی بین رشته ای نیز ایجاد شد که انجمن علمی مبتکران و مخترعین نیز ایجاد شد که افراد نخبه در راس آن قرار گرفتند و بخش های مختلفی را ایجاد کردند.

فنی اصل افزود: هر سال در کل ایران ۱۹ دانشجوی نمونه انتخاب می شود که ۳ نفر از دانشجویان این دانشگاه به عنوان دانشجوی نمونه انتخاب شده است که ۲ نفر از آنها در انجمن علمی مبتکرین و مخترعین بوده است.

معاون فرهنگی دانشگاه با بیان اینکه فعالیت های دانشجویی خلأها را پر می کند، تصریح کرد: فعالیت در دانشگاه به نفع دانشجو است و دانشگاه با قرار دادن امکانات زمینه فعالیت های آنها را فراهم می کند.

وی گفت: ما نمود و اثر این ایده ها را در میان ۱۶۴ دانشگاه دیدیم که دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان دانشگاه برگزیده در انجمن های علمی شده است و مقام اول را در چهل رشته قرآنی کسب کرده است.

فنی اصل افزود: دانشجویان می توانند با فعالیت های خود جامعه را از رخوت و سستی نجات داده و شادابی و پویایی را بیشتر کنند.

دانشجویان با شرکت در رویدادها گام مهمی بر می دارند

محمدرضا مصلح نیا، مسئول نمایندگی دفتر مقام معظم رهبری دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این رویداد با بیان اینکه ایده‌پرداز کسی است که باید مغز و قلبش با هم موازی باشد، اظهار کرد: قلب این ایده‌پرداز باید برای ملتش، کشورش و هویتش بتپد و عقلش به این شور و هیجان جهت دهد و با شور و شوق مشکلات را پیدا کند و قفل را باز کند.

وی ادامه داد: ما عالمان بسیاری داریم اما وقتی در تنگنای قرار می‌گیرند کار را رها کرده و به‌راحتی می‌روند اما کسانی هم هستند مانند شهید مجید شهریاری تلاش می‌کنند بر اساس شور و عشق قلبی و فهم مغزی در کشور بمانند و ماندگار شوند.

مسئول نمایندگی دفتر مقام معظم رهبری دانشگاه محقق اردبیلی گفت: یکی از بزرگ‌ترین نخبگان و بزرگ‌ترین ایده پرداز که در تاریخ ثبت و ماندگار شده است امام حسین علیه السلام است؛ وی قدرت و شوکت دارد اما زیر بار ذلت و خاری نمی‌رود و این ایده را به بشریت دادند.

 ایده در این رویداد ثبت نام کردند

میلاد پیران دبیر علمی اولین رویداد ارائه شفاهی نیز در این رویداد گفت: طرح گفتاورد نخبگانی مزین به طرح شهید رییسی است.

 

وی افزود: ۵۷ ایده در این رویداد ثبت نام کردند که ۱۸ ایده آن مختص به انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی است و ۱۴ ایده مزین به نام شهدای خدمت، شهدای جنگ تحمیلی و مدافعین حرم و مدافعین سلامت است.

گفتنی است در ادامه هر تیم به ارائه ایده های خود پرداخته و در پایان از نفرات برتر تجلیل به عمل آمد.

https://stnews.ir/short/Vp9Aj
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: