علمی، پژوهشی و فناوری

دولت برای تقویت فعالیت‌های جهاد دانشگاهی اعتبارات ویژه در نظر بگیرد

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: از دولت انتظار می‌رود برای تقویت فعالیت‌های جهاد دانشگاهی اعتبارات ویژه و خاص در نظر بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : 

سیدمحمد جمالیان در آستانه فرا رسیدن ۱۶ مردادماه سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص تنوع و گستردگی خدمات و فعالیت‌های جهاددانشگاهی و برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی از دستاوردهای این نهاد اظهار کرد: فعالیت جهاد دانشگاهی در حوزه ارائه خدمات در بخش های فرهنگی، تحقیقاتی، پژوهشی، علمی و آموزشی و ایفای نقش به عنوان حلقه واسطه بین صنعت و دانشگاه پایه‌گذاری شده است.

وی با اشاره به کارنامه درخشان جهاد دانشگاهی در مدت زمان فعالیت این نهاد انقلابی گفت: این نهاد انقلابی علاوه بر انجام ماموریت‌های خویش در حوزه‌های گوناگون توانسته جوانان با انگیزه را تربیت کرده و تحویل کشور دهد تا از ظرفیت آنان در بخش‌های علمی، فناوری، تحقیقاتی، درمانی و ... استفاده شود.

این نماینده مردم در خانه ملت به خدمات ارائه شده توسط جهاد دانشگاهی در حوزه درمانی اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه جهاد دانشگاهی یک ارگان غیردولتی است، اما خدمات این نهاد در حوزه درمانی به ویژه درمان ناباروری، با تعرفه خدمات دولتی به مردم ارائه می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خواستار تقویت فعالیت‌های فرهنگی برنامه‌محور توسط جهاد دانشگاهی شد و گفت: این نهاد باید برای جوانان علاقمند به فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی برنامه ارائه دهد تا جریان تربیت نیروی انسانی متخصص و توانمند شتاب گیرد.

وی کمبود اعتبارات برای انجام فعالیت‌های شاخص را از جمله مشکلات جهاد دانشگاهی دانست و اظهار کرد: از دولت انتظار می‌رود برای تقویت فعالیت‌های جهاد دانشگاهی اعتبارات ویژه و خاص در نظر بگیرد. جهاد دانشگاهی با تربیت نیروهای توانمند و کادرسازی، از ظرفیت بالایی در امور مدیریتی و مشاوره‌ای برخوردار است که دولت می‌تواند از این ظرفیت در بدنه اجرایی کشور بهره ببرد.

جمالیان در خصوص بهره‌گیری از ظرفیت و توانمندی جهاد دانشگاهی برای تحقق شعار سال نیز گفت: ناترازی انرژی این روزها به عنوان مهمترین معضل پیش روی جهش تولید است و قطعی برق موجب افزایش روزهای تعطیل کارخانجات شده و میزان تولید را کاهش می‌دهد.

وی بیان کرد: جهاد دانشگاهی باید با همکاری سایر شرکت‌های دانش‌بنیان کار تحقیقاتی و پژوهشی به منظور جلوگیری از ناترازی انرژی انجام دهد تا این مشکل موجب کاهش روند تولید نشود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه بسیاری از کارهای تحقیقاتی انجام شده توسط جهاد دانشگاهی بایگانی شده و در حوزه اجرایی مورد استفاده قرار نگرفته است، در حالی که می‌بایست دستاوردها و خدمات این نهاد از بایگانی خارج شود.

وی با اشاره به اینکه ارتباط موثر بین صنعت و دانشگاه یکی از وظایف ذاتی جهاد دانشگاهی است، گفت: این نهاد انقلابی در ارتباط موثر با صنعت می‌تواند در پاسخگویی به نیاز صنایع و سرمایه‌گذاران و نیز تامین زیرساخت‌ها موفق عمل کند که نتیجه آن جهش واقعی تولید خواهد بود.

https://stnews.ir/short/Vd0DR
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: