علمی، پژوهشی و فناوری

تغییرات جدید در OpenAI،

دو رهبر دیگر OpenAI این شرکت را ترک می‌کنند

براکمن در پستی در ایکس گفت مرخصی او تا پایان سال ادامه خواهد داشت و از زمان تاسیس OpenAI در 9 سال پیش، «اولین بار است که به استراحت می‌رود».

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : دو پرسنل کلیدی OpenAI در حال ترک این شرکت هستند، و یکی دیگر در حال استفاده از مرخصی چند ماهه خود است. طبق گزارش وبسایت The Information، گرگ براکمن، رئیس OpenAI، در حال گذراندن تعطیلات است، در حالی که هم بنیانگذار او جان شولمن در حال خداحافظی با این شرکت و پیوستن به رقیب آن آنتروپیک است. پیتر دنگ، معاون آن در حوزه محصولات مصرفی که سال گذشته به آن پیوست، نیز OpenAI را ترک می‌کند. دنگ در گذشته هدایت توسعه محصولات را در شرکت‌های متا و اوبر بر عهده داشت.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، براکمن در پستی در ایکس گفت مرخصی او تا پایان سال ادامه خواهد داشت و از زمان تاسیس OpenAI در 9 سال پیش، «اولین بار است که به استراحت می‌رود». او همچنین به کارکنان اطمینان داد که پس از تعطیلات باز خواهد گشت. براکمن سال گذشته زمانی که هیئت مدیره شرکت، مدیر عامل آن، سم آلتمن، را برکنار کرد، به طور موقت OpenAI را ترک کرد. هر دو تنها چند روز بعد دوباره به کار خود بازگردانده شدند، در حالی که هیات مدیره شرکت منحل و جایگزین شد.
 
جان شولمن نیز یادداشتی را که برای کارکنان OpenAI در ایکس فرستاده بود منتشر کرد که در آن گفته است خروج او ناشی از «تمایلش به تعمیق تمرکز[ش] بر مطابقت یافتن هوش مصنوعی» و «بازگشت به کارهای فنی عملی» است. او توضیح داد که OpenAI را به دلیل عدم حمایت از تحقیقات مطابقت داشتن ترک نمی‌کند و گفت که ظاهراً مدیران شرکت «بسیار متعهد به سرمایه‌گذاری در این زمینه» بوده‌اند.

 

در OpenAI، شولمن به رهبری تیم پساآموزش، که مدل‌های زبان بزرگ این شرکت را اصلاح می‌کردند، کمک کرد. پس از اینکه این شرکت تیم Superalignment را، که مسئول هدایت مدل‌های هوش مصنوعی قدرتمندی بود که می‌توانند تهدیدی برای بشریت در آینده باشند، منحل کرد، OpenAI گفت که شولمن می‌تواند مسئول هر گونه تلاش‌های ایمن‌سازی در آینده باشد.
 
این خروج‌ها به دنبال چندین تغییر عمده قبلی در رهبران ارشد OpenAI رخ می‌دهد. قبل از انحلال تیم Superalignment، جین لیک، یکی از مدیران آن، در ایکس نوشت که «اولویت عرضه محصولات پرجاذبه در طی سال‌های گذشته بیشتر از فرهنگ ایمنی و فرآیندها در این شرکت شده است». یکی از بنیانگذاران شرکت و دانشمند ارشد ایلیا سوتسکور نیز در ماه مه این شرکت را ترک کرد. او در اخراج آلتمن به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره نقش داشت، اگرچه بعداً گفت که از مشارکت خود در اقدامات هیات مدیره پشیمان است.

https://stnews.ir/short/NDK53
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: