علمی، پژوهشی و فناوری

برای بار اول در استان اردبیل

ساخت شهرک صنعتی زیست فناورانه در اردبیل آغاز شد

استاندار اردبیل گفت: برای اولین بار در کشور عملیات احداث شهرک صنعتی زیست فناورانه در اردبیل آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری :سید حامد عاملی عصر چهارشنبه در جریان آغاز عملیات احداث شهرک زیست فناورانه در اردبیل، اظهار کرد: این شهرک در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار در کورائیم اردبیل اجرایی و عملیاتی می‌شود تا شاهد حضور فعالان عرصه فناوری‌های نوین باشیم.

وی تصریح کرد: شهرک تخصصی زیست فناوری زمینه‌ساز توسعه همه‌جانبه و رونق‌بخشی به تکنولوژی‌های جدید در مسیر توسعه و پیشرفت استان خواهد بود که به یقین آثار و نتایج خوبی را نیز به همراه خواهد داشت.

استاندار اردبیل گفت: قرار است در این شهرک ۵۰ شرکت دانش‌بنیان فضا و فرصت فعالیت داشته باشند تا محصولات آنها با تنوع خاص راهی بازار مصرف شود.

عاملی اشتغالزایی این شهرک‌ها را یک‌هزار نفر اعلام کرد و افزود: برای اولین بار در کشور است که چنین شهرکی احداث می‌شود و سعی بر این بوده تا زیرساخت‌های لازم آب، برق، گاز و ارتباطات تا یک ماه آینده طراحی و عملیاتی شود تا واگذاری واحدها را به شرکت‌های دانش‌بنیان شاهد باشیم.

وی ادامه داد: تلاش بر این است تا ۹۰ درصد محصولات تولید شده در این شهرک صادرات محور باشد و در این باب اقدامات حمایتی از صاحبان شرکت‌های دانش‌بنیان و فناورانه انجام شده است.

عاملی اضافه کرد: خود این اقدام می‌تواند رفع‌کننده تحریم‌های دشمن در ابعاد مختلف باشد و زمینه‌ساز توسعه و تولید محصولات متنوع فناورانه در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنایع تولیدی و همچنین مجموعه‌های صنعتی و معدنی باشد.

استاندار اردبیل بیان کرد: امیدواریم با راه‌اندازی این شهرک بتوانیم ظرفیت بیشتری را در تولید محصولات فناورانه در استان شاهد و ناظر باشیم تا در این زمینه یک حرکت تحول‌آفرین رقم بخورد.

https://stnews.ir/short/VJqa7
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: