واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان

صرفه جویی ۲۰ میلیارد مکعب آب باکشت گلخانه ای دانش بنیانی

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: سالانه حدود ۲۵ میلیارد مکعب آب صرف تولید سبزی و صیفی می شود که با انتقال کشت به گلخانه ها توسط دانش بنیان هااین حجم ببه ۵ میلیارد مکعب آب خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : محمدمهدی برومندی، امروز در هفتمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی آیفارم، گفت:  توسعه کشت و تولیدات گلخانه ای از برنامه های این بخش است که تا امروز با توجه به اهداف تبیین شده اقدامات زیادی انجام شده است.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: طی سال های گذشته تامین تجهیزات آبیاری و تاسیسات در محیط هوشمند ازخارج 
کشور تامین می شد اما امروز با هم افزایی دانش بنیان ها این تجهیزات در داخل تولید می شود.

معاون وزیر کشاورزی گفت: تا امروز و در راستای تحقق کشت و تولید محصولات ۲۷هزار گلخانه ایجاد شده و شرکت‌های دانش بنیان علاوه بد تامین نیاز داخل  در کشورهای همسایه و آسیای میانه و تاجیکستان اقدام به تاسیس و ایجاد گلخانه کرده اند.

به گفته برومندی، در نمایشگاه آیفرام بیش از ۱۷۰ شرکت از هلند ترکیه تاجیکستان اقلیم عراق و.. حضور دارند تا دستاوردهای دانش بنیان های کشور در زمینه گلخانه و کشت گلخانه ای را مشاهده کنند.

به گفته این مسئول؛ تجاری سازی تولید و حضور در بازارهای جهانی و تولیدات با افزایش کمی و کیفی از اهداف این سازمان و در راستای مدیریت بحران آب است.


برومندی با اشاره به برنامه ریزی برای انتقال  کشت سبزی و صیفی از زمین به گلخانه ها گفت: سالانه حدود ۲۵ میلیارد مکعب آب صرف تولید سبزی و صیفی می شود که با انتقال کشت به گلخانه ها این حجم ببه ۵ میلیارد مکعب آب خواهد رسید.

وی گفت: تلاش ۲۲شرکت برتر دانش بنیان در زنجیره تولید نهال امروز در نمایشگاه به حاصل نشسته است. نیاز سالانه کشور به بیش از  ۷۰ میلیون نهال  است که فقط ۲ میلیون نهال تولید می شود.

معاون وزیر کشاورزی گفت: بخش تحقیقات و پزوهشی معاونت باغی وزارت جهاد کشاورزی با همت متخصصان و دانش بنیان ها  اقدام به تولید نهال با روش‌های نوین دارد که امروز بخشی از این تولیدات رونمایی می شود.

https://stnews.ir/short/VMzaJ
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: