رییس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در اولین همایش بین المللی صنعت گردشگری گفت: صنعت گردشگری بزرگترین صنعت خدماتی جهان است.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : دکتر طاهر روشندل رییس شورای سیاستگذاری همایش و رییس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران با بیان اینکه صنعت گردشگری به عنوان صنعت سبز در دنیا شناخته می شود، اظهار کرد: این صنعت بزرگترین صنعت خدماتی جهان است و در رتبه بندی های مختلف در گستردگی، تنوع، ارزش بازار و سودآوری جز ۱۰ صنعت برتر دنیا است و در برخی از رتبه بندی ها در پس از انرژی و خودرو جایگاه سوم قرار دارد.

وی افزود: ده درصد تولید ناخالص جهانی به این صنعت اختصاص دارد و بر اساس آخرین تحقیقات آکسفورد کانویکس ۳۵۰ میلیون نفر در صنعت گردشگری شاغل هستند. ۵ درصد صادرات و ۵ درصد سرمایه گذاری دنیا نیز در صنعت گردشگری است.

روشندل با بیان اینکه با وجود این همه پتانسیل در صنعت گردشگری، جایگاه کشور ما مناسب نیست. بر اساس شاخص توسعه گردشگری در بین کشورها ۷۳ هستیم.

رییس شورای سیاستگذاری همایش بین المللی گفت: ما بر اساس اعلام سازمان جهانی گردشگری رتبه ۵ در جاذبه های طبیعی و رتبه ۱۰ در جاذبه های تاریخی و باستانی هستیم.

روشندل با بیان اینکه امنیت و حس روانی امنیت مهمترین عامل در توسعه صنعت گردشگری هر کشوری به حساب می آید، گفت: باید بر زیرساخت ها سرمایه‌گذاری کرد و نوع نگاه به گردشگری باید علمی باشد و رتبه های برتر گردشگری در دنیا دانشگاه های پیشرفته دارند.

وی افزود: دانشگاه ها در تربیت نیروی انسانی متخصص آن و در توسعه این صنعت بسیار موثر است و در این زمینه پتانسیل های بسیاری وجود دارد.

روشندل تصریح کرد: صنعت در ساختار دانشگاهی در قالب کسب و کار نگاه می شود و در سه گروه سیاستگذاری و توسعه پایدار ، مدیریت خدمات گردشگری و گردشگری هوشمند فعالیت خود را در سال ۱۴۰۰ آغاز کرده است.

https://stnews.ir/short/erokm
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: