دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی ,علمی، پژوهشی و فناوری

شهردار اصفهان در ضیافت شرکت‌کنندگان IPhO2024:

تحصیل حدود 9هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های اصفهان

شهردار اصفهان در ضیافت مهمانان پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک که در باغ لاله شهرداری اصفهان برگزار شد؛ گفت: حدود ۹۰۰۰ دانشجوی خارجی از بیش از ۱۲ ملیت مختلف در دانشگاه‌های اصفهان در سطوح کارشناسی، ارشد و دکتری در حال تحصیل هستند.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری از اصفهان:  دبیرخانه پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک اعلام کرد: مهمانان این رویداد در سومین روز حضور در اصفهان، پس از شرکت در تورهای گردشگری و بازدید از بناهای تاریخی شهر اصفهان، به ضیافت شهرداری اصفهان رفتند.

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان در این مراسم با اشاره به میزبانی ایران در سی و هشتمین المپیاد جهانی فیزیک در سال ۱۳۸۶ اظهار کرد: اصفهان در دوره سی و هشتم میزبان ۶۹ کشور در المپیاد جهانی فیزیک بوده و اکنون پس از ۱۷ سال، میزبان ۴۶ کشور از سرتاسر جهان است.

وی ادامه داد: به‌عنوان شهردار اصفهان و از زبان مردم مهمان‌دوست اصفهان، حضور دانشمندان نوجوان و جوان را به شهر اصفهان خیر مقدم عرض می‌کنم.

قاسم‌زاده درخصوص افتخارات تاریخی و علمی شهر اصفهان عنوان کرد: اصفهان یک شهر تاریخی، هنری، فرهنگی، علمی و صنعتی با قدمت حدود پنجاه هزار ساله است که در سه دوره تمدنی مهم پایتخت ایران بوده است.

وی افزود: اصفهان در طول تاریخ و هم‌اکنون  مهد همزیستی مسالمت آمیز و صمیمانه ادیان بزرگ و توحیدی اسلام، مسیحیت، یهود و زرتشت بوده و اکنون حدود ۳۰۰ رشته هنری ثبت شده در این شهر فعال است که محصول این رشته‌ها را تحت عنوان صنایع دستی در بازارهای اصفهان می‌بینید.

شهردار اصفهان تصریح کرد: ۱۹۹ مرکز عالی آموزشی با ۲۰۸هزار دانشجو در اصفهان داریم که  ۲۸ دانشگاه و مرکز عالی آن در زمره بهترین دانشگاه‌های ایران هستند، همچنین بیش از ۴۰۰۰ استاد و حدود ۷۰هزار دانشجو در حال فعالیت علمی و پژوهشی هستند.

وی در ادامه گفت: حدود ۹۰۰۰ دانشجوی خارجی از بیش از ۱۲ ملیت مختلف در دانشگاه‌های اصفهان در سطوح کارشناسی، ارشد و دکتری در حال تحصیل هستند و بیش از نیمی از دانشجویان دانشگاه‌های ما را دختران این سرزمین تشکیل می دهند.

گفتنی است، این مراسم با حضور شرکت‌کنندگان، سرپرستان و ناظرین ۴۶ کشور مهمان المپیاد، مسئولین دانشگاه صنعتی اصفهان و مسئولین المپیاد جهانی فیزیک برگزار شد.

انتهای پیام/

https://stnews.ir/short/VpRyg
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: