دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی ,علمی، پژوهشی و فناوری

طرح «داناب» در راستای افزایش مطالبه گری دانش آموزان اجرا می شود

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: طرح داناب زمینه فرهنگ سازی برای حفاظت از آب در بین دانش آموزان اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری از اردبیل : 

حسام رسولی در نشست با خبرنگاران در اردبیل با محوریت طرح دانش آموزی نجات آب «داناب» با مشارکت آموزش و پرورش استان اردبیل و شرکت آب منطقه‌ای اظهار کرد: طرح نجات آب اگر به صورت مستمر هر ساله برگزار شود، منجر به فرهنگسازی شده و می‌تواند این موضوع اثرگذاری خود را در جامعه به ویژه در بین دانش‌آموزان و مدارس نشان دهد.

وی از ارسال بیش از ۲ هزار آثار دانش آموزی به دبیرخانه طرح داناب خبر داد و خاطرنشان کرد: دانش آموزان در زمینه بحران آب باید مطالبه گری کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل با تاکید بر اجرای مستمر طرح داناب گفت: اجرای مستمر طرح دانا می‌تواند زمینه فرهنگ سازی مناسب در خصوص حفاظت از آب را فراهم آورد.

رسولی اجرای این طرح را یک کار شبکه‌ای بین اداره کل آموزش و پرورش، شرکت منطقه و جهاد دانشگاهی عنوان کرد و گفت: علیرغم ضعف سیستم کاری شبکه ای در استان اردبیل این طرح به صورت موفق برگزار و از استقبال خوبی بین از سوی دانش آموزان و معلمان برخوردار بود.

وی طرح داناب را طرح ارزشمند و ضروری برای نسل دانش آموز دانست و بیان کرد: آب نعمتی است که امروزه در استان ما و در کشور ما به خوبی قابل استفاده است و در حالی که این نعمت در بسیاری از کشورها در دسترس نیست و باید از آن بهینه و درست استفاده کنیم تا بتوانیم نیازهای خود را برطرف نمائیم.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه نعمت آب تمام شدنی است و باید در استفاده صحیح از این مایه حیات تاکید داشته باشیم، تصریح کرد: محدود و ارزشمند بودن این نعمت باید به نسل جدید انتقال داده شود و این طرح فرصت مناسبی در این زمینه است.

رسولی گفت: فرهنگسازی یکی از رسالت‌های اصلی جهاد دانشگاهی است و این نهاد انقلابی هرجا احساس کند که نیاز به فرهنگ سازی بوده و یا باشد اقدام می‌کنند و این طرح نیز به صورت شبکه و با پشتیبانی رسانه‌ها انجام شد و امیدوارم که بتوانیم به صورت مستمر در سال‌های آینده نیز شاهد برگزاری این طرح بوده و به دانش آموزان اهمیت و ارزش و جایگاه استفاده از آب، حفاظت از آن و جلوگیری از بحران را به دانش‌آموزان انتقال دهیم.

https://stnews.ir/short/V9opR
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: