دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی ,علمی، پژوهشی و فناوری

بر اساس ارزیابی پایگاه اسکوپوس:

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اصفهان پنج ستاره شد

طبق آخرین به روزرسانی داده‌های علمی اسکوپوس، عضو هیات علمی گروه ریاضی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) برای پنجمین سال متوالی در فهرست دو درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری از اصفهان : بر اساس آخرین ارزیابی پایگاه داده‌های علمی که در  سپتامبر ۲۰۲۴ منتشر شد، نام عبدا... هادی وینیچه برای پنجمین سال متوالی در بین ۲ درصد دانشمندان برتر جهان در بازه زمانی ۲۰۲۴-۲۰۲۳ در چهار حوزه‌ی هوش مصنوعی، تحقیق در عملیات، مهندسی و ریاضیات عددی و محاسباتی قرار گرفت. 

این مطالعه که بر اساس شاخص‌های استنادی استاندارد انجام شده است، در بین پژوهشگران و دانشگاهیان اهمیت بسیاری دارد، با استفاده از شاخص ترکیبی (c-score) که تأکید بر تأثیر استنادی (و نه صرفاً تعداد مقالات) دارد، محققانی را که در سال ۲۰۲۳ یا طی دوران حرفه‌ای خود استنادهای بالایی دریافت کرده‌اند، شناسایی می‌کند. 

این شاخص به طور ویژه همکاری‌های مشترک و موقعیت نویسنده در مقالات (نویسنده اول، آخر یا تک نویسنده) را در نظر می‌گیرد و توسط محققان در پاسخ به نیاز به معیارهای استنادی استاندارد در علم ایجاد شده است.

شاخص‌های استنادی، مانند( h-index) و (hm-index ) با تنظیم هم‌نویسندگی، از دهه‌ها پیش به عنوان ابزارهایی برای ارزیابی اثربخشی و تأثیرگذاری علمی استفاده می‌شوند اما در بسیاری از موارد استفاده و سوء استفاده از این شاخص‌ها باعث ایجاد چالش‌هایی می‌شد. در همین راستا، محققان تصمیم به ایجاد یک بانک داده عمومی و استاندارد گرفتند که علاوه بر تعداد استنادات، همکاری‌های علمی و وضعیت نویسندگی را نیز در نظر می‌گیرد.

این پایگاه داده به صورت عمومی در دسترس است و برای همه محققان و علاقه‌مندان به علم به عنوان ابزاری معتبر محسوب می‌شود. جدیدترین به روزرسانی این نسخه، هفتمین نسخه از لیست دو درصد دانشمندان برتر است که داده‌های آن تا پایان سال ۲۰۲۳ را پوشش می‌دهد. 

این داده‌ها از Scopus جمع آوری شده‌اند و این نسخه به روزترین اطلاعات را تا ۱ اوت ۲۰۲۴ منعکس می‌کند. لازم به ذکر است که با تأکید بر استنادها به مقالات، این لیست بر کیفیت مقالات و تأثیرات علمی تمرکز دارد و نه صرفاً تعداد تولیدات علمی.

در نهایت، بر اساس پژوهش بر روی داده‌های پایگاه اسکوپوس، فهرست یکصد هزار دانشمند پر استناد در تمام رشته‌ها و نیز دانشمندان دو درصد برتر حوزه‌های علمی منتشر شد که در این میان نام عبدا... هادی وینچه، عضو هیات علمی و استاد تمام گروه ریاضی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) نیز برای پنجمین بار متوالی می‌درخشد.

انتهای پیام/

 

https://stnews.ir/short/4ABrg
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: