علمی، پژوهشی و فناوری

عمر باتری با سیستم‌عامل iOS 18 بهبود پیدا می‌کند

سیستم‌عامل iOS 18 اپل که از شب گذشته در دسترس کاربران قرار گرفته با تمرکز بر بهبود عملکرد باتری و مدیریت شارژ، ویژگی‌های جذابی را به ارمغان آورده است.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سیستم‌عامل iOS 18، سیستم هشدار استفاده از شارژرهای کند است. این سیستم با اطلاع‌رسانی به کاربر در مورد استفاده از شارژرهای ضعیف، به افزایش طول عمر باتری و بهبود عملکرد کلی دستگاه کمک می‌کند.

همچنین شرکت اپل در این به‌روزرسانی، گزینه‌های جدیدی برای محدود کردن شارژ باتری ارائه کرده است. کاربران می‌توانند با تنظیم محدودیت شارژ، از آسیب دیدن باتری در اثر شارژ بیش از حد جلوگیری کنند و عمر مفید آن را افزایش دهند.

پیش از این، کاربران می‌توانستند شارژ را در 80 درصد متوقف کنند که این موضوع به جلوگیری از شارژ بیش از حد و در نتیجه افزایش طول عمر باتری کمک می‌کرد. اما در به‌روزرسانی جدید کاربران می‌توانند محدودیت شارژ را روی 85، 90 یا 95 درصد تنظیم و با توجه به نیازهای خود، از باتری دستگاه‌ به بهترین شکل محافظت کنند.

تنظیم این گزینه‌ها بسیار ساده می‌باشد. کافی است به بخش تنظیمات گوشی مراجعه، گزینه «باتری» را انتخاب کنید و سپس روی «جزئیات شارژ» ضربه بزنند. در این قسمت، می‌توان محدودیت شارژ دلخواه خود را انتخاب کرد.

این ویژگی به ویژه برای افرادی که عادت دارند گوشی خود را در طول شب یا برای مدت طولانی به شارژ متصل کنند، بسیار مفید است و به افزایش طول عمر باتری دستگاه کمک شایانی خواهد کرد.

دیگر ویژگی‌های جدید iOS 18 شامل نمایشگر بصری وضعیت شارژ، بهبود عملکرد کلی دستگاه و پشتیبانی از مدل‌های جدید آیفون است.

برای نصب این به‌روزرسانی، کاربران می‌توانند به بخش تنظیمات گوشی مراجعه و از طریق گزینه «به‌روزرسانی نرم‌افزار» اقدام به دانلود و نصب iOS 18 کنند.

گفتنی است که iOS 18 در حال حاضر برای آیفون SE 2 و مدل‌های جدیدتر در دسترس است.

عمر باتری با سیستم‌عامل iOS 18 بهبود پیدا می‌کند
https://stnews.ir/short/VdgKw
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: