پزشکی و سلامت

لزوم فرهنگ سازی مصرف لبنیات و نان کامل در جامعه

رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از لزوم فرهنگ سازی مصرف لبنیات و نان کامل در جامعه خبر داد.

به گزارش علم و فناوری از شیراز، رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه برنامه غذایی سالم از ارکان مهم برای حفظ سلامتی افراد جامعه است، گفت: پیروی از یک الگوی غذایی صحیح در طول زندگی از کودکی تا بزرگسالی، راهکاری ساده و ارزان در حفظ سلامت و پیشگیری از بروز بیماری ها است که با آموزش و فرهنگ سازی صحیح می توان به آن دست یافت.

«مریم مهارت» افزود: تغذیه نامناسب می تواند عامل بیماری های روحی و افسردگی در افراد شود، به گونه ای که رژیم غذایی نامناسب نه ‌تنها عامل انواع بیماری‌های جسمی است، بلکه بر روح و روان افراد نیز تاثیر می گذارد.

او در مورد اهداف برگزاری این نشست گفت: در این نشست، شاخص های تغذیه ای در سال 1402 به تفکیک شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه بررسی شد تا کارشناسان ستادی ضمن مقایسه جایگاه خود با حد انتظار تعیین شده و میانگین استانی، برنامه ریزی دقیقی برای ارتقاء شاخص داشته باشند. 

مهارت ادامه داد: در این نشست شبکه های بهداشت و درمانی که در ارتقای شاخص های تغذیه ای موفق بوده اند، تجربیات خود را به اشتراک گذاشتند تا دیگر همکاران بتوانند با الگو برداری و بومی سازی راهکاری های ارائه شده، شاخص های تغذیه ای را در شهرستان زیرمجموعه خود ارتقاء دهند.

رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه، فرهنگ سازی مصرف نان کامل، شیر و لبنیات، بهبود تغذیه مادران باردار و  شیرده، بهبود تغذیه دانش آموزان، حمایت تغذیه ای کودکان و مادران باردار دارای مشکلات تغذیه ای را از جمله اولویت برنامه های سال جاری گروه بهبود تغذیه جامعه برشمرد. 

https://stnews.ir/short/NDK26
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: