علمی، پژوهشی و فناوری

مایکروسافت: ورد برخی اسناد را به‌جای ذخیره، حذف می‌کند

مایکروسافت وجود باگ عجیبی را تأیید کرده است که باعث می‌شود در‌صورت نام‌گذاری اسناد ورد به روشی خاص، آن فایل به‌طور خودکار حذف شود.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : مایکروسافت به کاربران خود هشدار داده است که نسخه‌ای از نرم‌افزار ورد برای ویندوز به‌جای ذخیره‌کردن برخی اسناد، آن‌ها را حذف می‌کند. این مشکل تنها در Microsoft 365 version 2409, build 18025.20104 رخ می‌دهد و آن هم زمانی است که کاربر پس از ویرایش، قصد داشته باشد سند را ذخیره کند و ببندد. در این صورت، ممکن است فایل به‌طور کامل از سیستم حذف شود.

تحقیقات مایکروسافت نشان می‌دهد که این مشکل عمدتاً فایل‌هایی را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد که نام آن‌ها شامل علامت «#» یا پسوند فایل آن‌ها با حروف بزرگ نوشته شده باشد؛ مانند .DOCX یا .RTF.

بلیپینگ کامپیوتر می‌نویسد مایکروسافت تأکید کرده است این مشکل زمانی رخ می‌دهد که کاربر پس از ویرایش با کلیک روی دکمه بستن، اقدام به ذخیره کند. در‌صورتی‌که کاربر قبل از بستن، سند را به‌صورت دستی ذخیره کند، این مشکل رخ نخواهد داد.

تیم توسعه ورد در حال بررسی این مشکل است و تا زمان ارائه راهکار قطعی، راهکارهای موقت زیر را پیشنهاد داده است:

بررسی سطل بازیافت: ممکن است فایل حذف‌شده در سطل بازیافت قابل بازیابی باشد.
ذخیره دستی قبل از بستن: قبل از بستن سند، آن را به‌صورت دستی ذخیره کنید.
غیرفعال‌کردن نمایش پس‌زمینه هنگام ذخیره: این گزینه را از مسیر File > Options > Save غیرفعال کنید.
بازگشت به نسخه قبلی ورد: با استفاده از دستورهای خط فرمان زیر، به نسخه قبلی ورد بازگردید:

cd %programfiles%\Common Files\Microsoft Shared\ClickToRun

officec2rclient.exe /update user updatetoversion=17928.20156

ماه گذشته، شرکت مایکروسافت توانست مشکلاتی را برطرف کند که باعث اختلال در عملکرد برنامه‌های آفیس ۳۶۵ مانند اوت‌لوک، ورد، اکسل و وان‌نوت شده بود. این مشکلات اغلب هنگام تایپ یا بررسی املایی متن رخ می‌داد و به بسته‌شدن ناگهانی برنامه‌ها منجر می‌شد. علاوه‌بر‌این، مایکروسافت در ماه آگوست راهکارهایی برای رفع مشکلاتی ارائه کرده بود که کاربران اوت‌لوک کلاسیک با ورود به حساب جیمیل خود مواجه بودند.

https://stnews.ir/short/NKbRA
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: