دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی ,علمی، پژوهشی و فناوری

مسابقات سراسری رباتیک در یزد برگزار شد

مسابقات سراسری رباتیک در یزد با حضور ۴۴۰ شرکت‌کننده و ۱۱۰ تیم از سراسر کشور با هدف ارتقای خلاقیت و نوآوری در دانش‌آموزان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : مسابقات سراسری رباتیک در یزد با حضور ۴۴۰ شرکت‌کننده و ۱۱۰ تیم از سراسر کشور با هدف ارتقای خلاقیت و نوآوری در دانش‌آموزان برگزار شد. 

«محمدرضا جناب زاده» عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی یزد و رییس کمیته فنی مسابقات در حاشیه برگزاری مسابقات در جمع خبرنگاران استان ارتقای سطح علمی، خلاقیت و نوآوری دانش‌آموزان، تقویت کار گروهی، آشنایی با فناوری‌های نوین، آشنایی با رشته‌های جدید دانشگاهی و فراهم کردن زمینه‌ برای علاقه مندان که توانایی‌های خود را باور کنند را از اهداف برگزاری این مسابقات اعلام کرد.

 و از حضور ۴۴۰ شرکت کننده در ۱۷ لیگ و ۱۱۰ تیم از استان یزد در مسابقات سراسری رباتیک خبر داد .

دکتر جناب زاده از آغاز این رویداد علمی و فناورانه در ۲ مقطع ابتدایی و متوسطه با حضور ۴۴۰ شرکت کننده از سراسر کشور در یزد خبر داد و افزود : این مسابقات طی ۲ روز در رشته‌های مختلف به خصوص رالی سرعت، جنگجو، بالاور وزنه، ربات کارخانه‌ای، فوتبالیست‌ها، بسکتبالیست‌ها و نمایش آزاد پیگیری می‌شود.

دکتر محمدرضا احمد زاده عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی یزد و رییس مدیر فنی مسابقات ملی رباتیک نیز در این نشست با اشاره به اینکه این مسابقات فرصتی بی نظیر برای تبادل ایده ها و تجربیات در حوزه رباتیک آموزشی است ؛ آشنایی با آخرین دستاوردهای رباتیک آموزشی کشور، ایجاد ارتباط با متخصصان و دانش آموزان برجسته این حوزه ، مشارکت در شکل دهی آینده آموزش رباتیک در ایران ، حمایت از استعدادهای جوانان و نوع آوران این عرصه را ازجمله دستاوردهای این مسابقات عنوان کرد .

وی با بیان اینکه شرکت آریانا کاپ در سال 1390 با تعدادی از اعضای رباتیک دانشگاه واحد یزد تاسیس شد به اهمیت برگزاری مسابقات در استان با همکاری سایر بخش‌ها اشاره و از تلاش های عوامل اجرایی و داوران که همه ساله به میزبانی استان یزد برگزار می گردد قدردانی کرد .

شایان ذکر است؛ این مسابقات به مدت ۲زوز در ۱۵ و ۱۶ شهریور در سالن تربیت بدنی دانشگاه شهید صدوقی برگزار می شود و در اختتامیه این مسابقات از نفرات اول تا سوم تجلیل می شود.

انتهای پیام/

https://stnews.ir/short/4Q5lX
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: