علمی، پژوهشی و فناوری

فناوری جدید سامسونگ،

مشخصات فنی هدست واقعیت افزوده سامسونگ فاش شد

طبق آخرین اخبار، هدست واقعیت افزوده سامسونگ از پردازنده‌ی اسنپدراگون XR2 پلاس نسل ۲ و ۱۶ گیگابایت رم و سیستم‌عامل اندروید ۱۴ بهره‌مند خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری :  بنچمارک گیک‌بنچ مشخصات فنی هدست واقعیت افزوده سامسونگ را به‌صورت رسمی منتشر کرد. این اطلاعات شایعات پیشین درباره‌ی تلاش سامسونگ برای ساخت این دستگاه را تأیید می‌کند و به کاربران تصویری روشن از توانایی‌های سخت‌افزاری این هدست ارائه می‌دهد. انتظار می‌رود هدست جدید سامسونگ در ماه اکتبر عرضه شود.

این هدست واقعیت مجازی که با شماره مدل SM-I130 شناسایی شده است، از اندروید ۱۴ و ۱۶ گیگابایت رم و پردازنده‌ی شش‌هسته‌ای ۲/۳۶ گیگاهرتزی بهره می‌برد. این مشخصات نشان می‌دهد که در هدست واقعیت افزوده سامسونگ احتمالاً از چیپست قدرتمند اسنپدراگون XR2 پلاس نسل ۲ استفاده شده است.

در بنچمارک گیک‌بنچ، این هدست امتیاز تک‌هسته‌ای ۱,۰۷۶ و چندهسته‌ای ۲,۰۷۸ را کسب کرده است. اسنپدراگون XR2 پلاس نسل ۲ که در اوایل سال جاری عرضه شد، به پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 740 مجهز است.

هدست VR سامسونگ از پردازنده اسنپدراگون XR2+ نسل ۲، ۱۶ گیگابایت رم

نئووین می‌نویسد سامسونگ و گوگل پیش‌تر همکاری خود را برای توسعه‌ی پلتفرم جدید واقعیت ترکیبی (XR) و واقعیت مجازی (VR) تأیید کردند. این دو شرکت که پیش‌از‌این تجربه‌ی موفقی در ادغام سیستم‌عامل‌های Wear OS و Tizen داشته‌اند، می‌کوشند تا پلتفرمی جامع برای دستگاه‌های واقعیت مجازی ارائه دهند. بااین‌حال، هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه‌ی این پلتفرم و هدست واقعیت مجازی جدید سامسونگ مشخص نشده است.

اخیراً گزارش شده است که متا نیز می‌خواهد نسخه‌ی ارزان‌تر متا کوئست ۳ را در ماه سپتامبر عرضه کند. این تحولات نشان می‌دهد که در ماه‌های آینده، ممکن است شاهد عرضه‌ی چندین هدست واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی باشیم.

https://stnews.ir/short/4yR1j
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: