پزشکی و سلامت

مطالعه جدید: ارتباط خروپف مردان با فشارخون بالا

محققان در جدیدترین مطالعه خود دریافتند خروپف مداوم، به ویژه در مردان چاق میان‌سال، با فشار خون بالا و کنترل‌نشده مرتبط است.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری : خروپف مداوم، به ویژه در مردان چاق میان‌سال، با فشار خون بالا و کنترل نشده مرتبط است. این مطالعه با استفاده از پایش خانگی، ارتباط بین خروپف و فشار خون بالا را به طور عینی نشان داد.

 یافته‌ها بر لزوم توجه به خروپف در مراقبت‌های بهداشتی، به ویژه برای کنترل فشار خون بالا تاکید می‌کنند. این مطالعه بزرگ، عواقب احتمالی خروپف بر سلامت طولانی مدت را برجسته می‌کند.

جزئیات بیشتر تحقیق

خروپف‌های بلند که شب‌ها خوابتان را برهم می‌زند، می‌تواند فراتر از یک مزاحمت صوتی ساده باشد – این می‌تواند یک هشدار اولیه برای فشار خون بالا (هایپرتنشن) خطرناک باشد.

تحقیقات جدید متخصصان خواب دانشگاه فلیندرز نشان داد افرادی که به طور منظم در شب خروپف می‌کنند، به ویژه مردان چاق میان‌سال، بیشتر در معرض فشار خون بالا و کنترل نشده هستند.

این مطالعه که در مجله معتبر Nature Digital Medicine منتشر شده است، بزرگترین مطالعه عینی و اولین مطالعه‌ای است که از فناوری‌های نظارت خانگی چند شبه به مدت طولانی برای بررسی ارتباط بین خروپف و فشار خون بالا استفاده می‌کند.

 باستین لوشا، نویسنده اصلی این مقاله از دانشکده پزشکی و بهداشت عمومی، می‌گوید: «برای اولین بار، می‌توانیم به طور عینی بگوییم که ارتباط قابل توجهی بین خروپف منظم شبانه و فشار خون بالا وجود دارد.»

 لوشا می‌گوید: «ما دریافتیم که 15 درصد از کل شرکت‌کنندگان در مطالعه، که عمدتاً مردان دارای اضافه وزن بودند، به طور متوسط برای بیش از 20 درصد از شب خروپف می‌کردند و این خروپف منظم شبانه با فشار خون بالا و کنترل نشده مرتبط است.»

این نتایج بر اهمیت توجه به خروپف به عنوان عاملی در مراقبت‌های بهداشتی و درمان مشکلات مرتبط با خواب، به ویژه در زمینه کنترل فشار خون بالا تأکید می‌کند

https://stnews.ir/short/NBndN
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: