علمی، پژوهشی و فناوری

مطالعه جدید: نابینایی در کودکی باعث مشکل در تشخیص فاصله صدا می‌شود

تحقیقات جدید نشان می دهد افرادی که قبل از ۱۰ سالگی بینایی خود را از دست می‌دهند، در مقایسه با افرادی که بینایی خود را در سنین بالاتر از دست می دهند، در تشخیص فاصله صدا بیشتر مشکل دارند.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : تحقیقات جدید نشان می دهد افرادی که قبل از ۱۰ سالگی بینایی خود را از دست می دهند، در مقایسه با افرادی که بینایی خود را در سنین بالاتر از دست می دهند،در  تشخیص فاصله صدا بیشتر مشکل دارند. این مشکل، پیامدهای مهمی برای ایمنی فرد و قدرت جهت‌یابی وی دارد.

بر اساس این مطالعه، برای افرادی که در دوران کودکی دچار نابینایی شده اند، برای بهبود کیفیت زندگی به راهکارهای مراقبتی خاص نیاز دارند.

افراد کم بینا برای برنامه ریزی مسیر، ناوبری ایمن، جلوگیری از برخورد و زندگی روزمره به شدت به حواس دیگر خود وابسته هستند.

این مطالعه که توسط دانشگاه آنگلیا راسکین (ARU) در همکاری با دانشگاه شرق انگلستان (UEA) انجام شد، در مجله اپتومتری و علوم بینایی منتشر شد و اولین تحقیقی است که نحوه قضاوت افراد با کاهش بینایی زودرس (قبل از ۱۰ سالگی) و دیررس در مورد فاصله صدا را مقایسه می کند.

مطالعه شامل ۵۲ شرکت کننده زیر ۳۳ سال بود. هر شرکت کننده در ۴۸۰ آزمایش جداگانه شرکت کرد که شامل تخمین فاصله هر صدا بود.

پروفسور شاهینا پردان، نویسنده اصلی و مدیر موسسه تحقیقات بینایی و چشم در دانشگاه آنگلیا راسکین (ARU)، گفت: «این نتایج نشان می دهد افرادی که در بدو تولد یا اوایل کودکی دچار کاهش بینایی می شوند، بیشتر احتمال دارد در قضاوت دقیق فاصله صداهای نزدیک مشکل داشته باشند.»

وی افزود: «این اولین مطالعه از این نوع است و در ارزیابی نیازهای مراقبتی افراد مبتلا به کاهش بینایی جزئی در اوایل زندگی، مانند بدو تولد یا کودکی، که تمایل دارند به توانایی های حسی دیگر خود وابسته باشند، مهم است. به وضوح، مشکل در تشخیص صداهای کوتاه و متوسط مربوط به فاصله می تواند پیامدهایی برای ایمنی فرد داشته باشد، به عنوان مثال هنگام تلاش برای عبور از خیابان. امیدواریم این مطالعه به شواهدی منجر به راه حل هایی برای بهبود زندگی افراد کم بینا در سراسر جهان شود.»

https://stnews.ir/short/46KRo
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: