علمی، پژوهشی و فناوری

مهم‌ترین دلایل شکست استارتاپ‌ها

بازار سنجی نادرست، کمبود بودجه، فقدان تیم منسجم، رقابت زیاد، قیمت گذاری نادرست، کیفیتِ پایین محصول، فقدانِ مدل کسب و کار مناسب، عدم توجه به بازاریابی، توجه نکردن به مشتری و زمان سنجی نادرست از عوامل شکست استارتاپ ها به شمار می روند

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : همه شنیده‌ایم و می‌دانیم که بسیاری از استارت‌آپ‌ها شکست می‌خورند و کسانی که فعالیت استارت‌آپی را آغاز می‌کنند، نباید صرفاً به داستان موفقیت استارت‌آپ‌ها ی ایرانی یا جهانی دلخوش شوند و احتمال بالای شکست را فراموش کنند.

در این میان، آگاهی از دلایل شکست استارت‌آپ‌ها ، ممکن است تا حدی ریسک شکست را کاهش دهد. البته به شرطی که این دلایل را به شکل ریشه‌ای و عمیق درک کنیم و بتوانیم مصداق‌های آنها را در فضای کسب و کار خود تشخیص دهیم.

دلایل شکست استارت‌آپ‌ها 

عوامل اصلی را می‌توان به عنوان دلایل شکست استارت‌آپ‌ها در نظر گرفت که ما در این‌جا آنها را به شکل فهرست‌وار مرور می‌کنیم.

-بازار سنجی نادرست
-کمبود بودجه
-فقدان تیم منسجم
-رقابت زیاد
-قیمت گذاری نادرست 
-کیفیتِ پایین محصول
-فقدانِ مدل کسب و کار مناسب
-عدم توجه به بازاریابی
-توجه نکردن به مشتری
-زمان سنجی نادرست

https://stnews.ir/short/NYR7d
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: