علمی، پژوهشی و فناوری

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان:

موردی از ابتلا به تب دنگی در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گزارش نشد/ سمنان در آماده‌باش کامل برای اقدام به‌موقع

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت :خوشبختانه تا کنون موردی از ابتلا به تب دنگی در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گزارش نشد اما کادر درمان در حال آمادگی لازم برای پیشگیری و درمان این بیماری به دلیل احتمال خطر شیوع از طریق استان‌های همسایه هستند .

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت :خوشبختانه تا کنون موردی از ابتلا به تب دنگی در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گزارش نشد اما کادر درمان در حال آمادگی لازم برای پیشگیری و درمان این بیماری به دلیل احتمال خطر شیوع از طریق استان‌های همسایه هستند . 

وی در خصوص علائم تب دنگی، بیان کرد: سر دردهای شدید، درد پشت چشم، بی‌اشتهایی، تب بالا، دردهای عضلانی و... از جمله علائم این بیماری است.

به گفته این مقام مسئول، علائم این بیماری در برخی از افراد مانند سرماخوردگی بروز کرده و بین دو تا هفت روز خودبه‌خود بهبودیافته و این علائم در درصد خیلی کمی از بیماران بعد از هفت روز شدت می‌یابد.

 کسائیان با اشاره به ضرورت خودمراقبتی این بیماری و نبود داروی خاصی برای مقابله با آن، تصریح کرد: شهروندان در صورت گزش پشه و داشتن این علائم به مراکز درمانی مراجعه کنند تا با درمان از شدت بیماری بکاهند.

 وی با بیان اینکه اوج فعالیت این پشه صبح و نزدیک غروب است، اظهار کرد: نباید در فضای باز خوابید حتماً با پشه‌بند و توری از ورود این پشه به خانه جلوگیری کنید.

 کسائیان با تأکید بر توجه مردم به توصیه کارشناسان بهداشت و درمان جهت جلوگیری از شیوع این بیماری، اظهار کرد: رعایت بهداشت محیط و مدیریت مناسب زباله‌ها و پسماندهای خانگی راهکاری برای مقابله با این بیماری است.

https://stnews.ir/short/VljX5
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: