علمی، پژوهشی و فناوری

نحوه حذف یک حساب گوگل

گوگل سرویس‌های مختلفی ارائه می‌دهد که با داشتن یک حساب می‌توان به همه آن‌ها دسترسی داشت اما در برخی موارد کاربران مایل هستند تا حساب گوگل خود را حذف کنند.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : حذف حساب گوگل به معنای از دست دادن تمام داده‌های مرتبط، از جمله ایمیل‌ها، فایل‌ها و عکس‌ها است و دسترسی به سرویس‌هایی مانند جیمیل، درایو و تقویم دیگر در دسترس نخواهد بود. اشتراک‌ها و محتوای خریداری‌شده در یوتیوب یا گوگل پلی، مانند برنامه‌ها، فیلم‌ها، بازی‌ها، موسیقی و نمایش‌های تلویزیونی نیز از بین خواهند رفت.

قبل از شروع فرآیند حذف، اطلاعات موجود در حساب خود را بررسی کنید. گوگل گزینه ای برای دانلود داده هایی که می خواهید نگه دارید ارائه می‌دهد. اگر آدرس جیمیل شما به شبکه های اجتماعی یا برنامه‌ها مرتبط است، یک آدرس ایمیل جدید برای این خدمات اضافه کنید. اطلاعات بازیابی حساب خود را برای تلاش های احتمالی جهت بازیابی حساب در آینده به روز کنید.

قبل از بستن حساب خود از تمام اطلاعات نسخه پشتیبان تهیه کنید

سرویس Takeout Google بارگیری تمام داده های مرتبط به حساب گوگل را تنها با چند کلیک آسان می کند. با رفتن به وب‌سایت https://takeout.google.com/?pli=1 و ورود به حسابی که می‌خواهید ببندید، شروع کنید.

لیست سرویس‌ها و برنامه‌های مختلفی را که به حساب گوگل شما پیوند داده شده‌اند را مرور کنید و علامت کادر کنار هر چیزی را که نمی‌خواهید از آن نسخه پشتیبان تهیه کنید، بردارید. 

گزینه«NEXT STEP» را در پایین لیست انتخاب کنید. 

گوگل در این بخش از شما می پرسد که چگونه می خواهید داده های خود را تحویل بگیرید. می‌توانید از گوگل بخواهید به‌طور خودکار فایل‌ها را در سرویس ذخیره‌سازی ابری دیگری قرار دهد (گزینه‌های فعلی دراپ باکس، وان درایو و باکس هستند)، یا بخواهید پس از آماده شدن، پیوندی برای دانلود داده‌ها برای شما ایمیل کند.

از آنجایی که در حال بستن حساب خود هستید، کافی است گزینه پیش‌فرض Export once را انتخاب کنید. نوع و اندازه فایل مدنظر را انتخاب کنید.

در نهایت روی Create export کلیک کنید و سپس منتظر بمانید. به گفته گوگل ممکن است چند ساعت یا حتی چند روز طول بکشد تا تمام اطلاعات شما جمع آوری و آماده دانلود شود. وقتی گوگل آماده سازی فایل ها را به پایان رساند، ایمیلی دریافت خواهید کرد.

نحوه حذف اکانت گوگل

به بخش داده و حریم خصوصی حساب گوگل خود بروید.

گزینه« Your data & privacy options» را انتخاب کنید.

گزینه « More options» و سپس « Delete your Google Account» را انتخاب کنید.

برای تکمیل فرآیند حذف حساب، دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید.

به یاد داشته باشید که حذف یک حساب گوگل روی دیگر حسابها تأثیری نخواهد گذاشت.

سرویس ها یا برنامه های خاص را حذف کنید

اگر نمی‌خواهید کل حساب گوگل خود را حذف کنید گزینه‌هایی دارید:

جیمیل را از حساب خود حذف کنید.

خدمات خاص گوگل را به صورت جداگانه حذف کنید.

دسترسی به برنامه های شخص ثالث متصل به حساب گوگل خود را لغو کنید.

https://stnews.ir/short/VMmyD
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: