واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان ,دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی ,علمی، پژوهشی و فناوری

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

نخبگان ثروت ملی کشور هستند

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در مراسم تجلیل از نخبگان علمی گفت: نخبگان و سرآمدان علمی ثروت ملی کشور هستند.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری از اردبیل:آیت‌الله سیدحسن عاملی پیش از ظهر امروز در آیین تکریم سرآمدان علمی استان اردبیل در مجموعه فرهنگی هنری فدک با بیان اینکه الگوسازی رکن پیشرفت و توسعه کشور است، اظهار کرد: فیلمسازان، هنرمندان و صدا و سیما می‌توانند با تهیه فیلم یا آثار تاثیرگذار این روحیه را در نخبگان مهاجر ایجاد و زمینه بازگشت آنها به ایران را فراهم کنند.

امام جمعه استان اردبیل گفت: باید در راستای تکریم نخبگان بایستی فضای حفظ عزت نخبگان کشور فراهم شود و آموزش و پرورش در این راستا باید ایفای نقش خود را به خوبی ایفا کند و به این بلوغ فکری برسیم که ایران را با هیچ چیزی در دنیا معاوضه نکنیم.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: نظام الگوسازی در تکریم نخبگان جامعه برای پیشرفت کشور و انگیزش جوانان تدوین شود تا قشر جوان، هویت برتر خود را هویت علمی بداند و به سوی قله‌های دانش حرکت کند.

وی همچنین در ادامه تصریح کرد: در حوزه علمیه نخبگان علمی نیز وجود دارد و بنیاد نخبگان می تواند با حوزه علمیه استان برای احصا نخبگان حوزه و تجلیل از سرآمدان علمی حوزوی استان اردبیل تعامل داشته باشد.

امام جمعه اردبیل گفت: کشور ما در طول تاریخ به دو دلیل افول کرده است که یکی، نبود مجال تولیت امور برای رهبران شایسته و دیگری حرکت نکردن به موازات تحولات علمی دنیا بوده است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در تکریم نخبگان بی نظیر بوده است، تصریح کرد: کسی که نتواند پایاپای تحولات علمی دنیا حرکت کند نمی تواند برای کشور خود تصمیم گیری کند.

عاملی خاطر نشان کرد: رهبران شایسته باید در عزت کشور، نقش اصلی را داشته باشند.

وی با بیان اینکه بیشترین قدرت از اقتدار علمی حاصل می‌شود، افزود: ثروت اصلی هر کشور، مغزهای علمی آن هستند اما نابغه‌ای همچون استاد خوشنویس در اردبیل ناشناخته ماند و بنابراین امروز باید از نخبگان متوفی نیز یاد کنیم و مورد تکریم قرار دهیم.

نخبگان ثروت ملی کشور هستند

سید حامد عاملی، در آیین تکریم نخبگان و سرآمدان علمی استان اردبیل در مجمتع فرهنگی فدک با بیان اینکه فرهنگ سپاسگزاری برای رشد و اعتلای کشور لازم است ، اظهار کرد: اگر خواهان رشد و توسعه استان هستیم باید استادان و نخبگان را تجلیل کنیم و قدردان کسانی باشیم که برای رشد کشور و استان تلاش می‌کنند.

سیدحامد عاملی افزود: برای تکمیل زنجیره توسعه استان اردبیل باید به نخبگان بها بدهیم و در طول تاریخ نیز هر وقت به عالمان بها داده شده، زمینه رشد کشور فراهم شده است.

وی با بیان اینکه اردبیل ظرفیت لازم برای قرار گرفتن در ردیف ۱۰ استان برتر کشور از جنبه‌های مختلف را دارد، افزود: برای تحقق این امر به حضور و بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان استان نیاز مبرم داریم.

معرفی و تجلیل نخبگان ادامه خواهد یافت

مهدی داوری ، رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل هم گفت: ۴۸ نفری که امروز تجلیل می‌شوند، از میان دانشمندان یک درصد جهان، استادان، پژوهشگران و دانشجویان برتر کشوری، مدال‌آوران المپیادهای دانش‌آموزی، مخترعان و نوآوران و دارندگان رتبه زیر ۱۰ کنکور انتخاب شده‌اند.

وی با بیان اینکه بانک اطلاعاتی خوبی از سرآمدان علمی استان در ۱۰ سال اخیر گردآوری شد، تصریح کرد: به تدریج و در برنامه‌های آینده از دیگر دانشمندان دو درصد، معلمان نمونه، و سایر نخبگان علمی استان تجلیل خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: به منظور جلوگیری از گسست فرهنگی باید در جامعه با الگوسازی نخبگان تلاش کنیم برای ترویج و تعمیق آن روحیات ارزشمند ایجاد شود.

نخبگان ثروت ملی کشور هستند
https://stnews.ir/short/V9YlO
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: