علمی، پژوهشی و فناوری ,علمی، پژوهشی و فناوری

نیویورک لوایح محافظت از نوجوانان در شبکه‌های اجتماعی را تصویب کرد

قانونگذاران نیویورک تدابیری را برای محافظت از افراد زیر ۱۸ سال، در شبکه‌های اجتماعی تصویب کردند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری، قانونگذاران ایالت نیویورک آمریکا لایحه‌ای را تصویب کردند که به موجب آن شبکه‌های اجتماعی از نمایش محتوای اعتیادآور برای کاربران زیر 18 سال بدون رضایت والدین، منع می‌شوند.

لایحه دیگری نیز جهت محدود کردن جمع‌آوری و فروش داده‌های شخصی کاربران زیر سن قانونی توسط سایت‌های آنلاین، به تصویب نهایی رسید.
فرماندار نیویورک با امضای هر دو لایحه آن‌ها را به قانون تبدیل خواهد کرد. او از این دو اقدام به عنوان گامی تاریخی رو به جلو برای رسیدگی به بحران سلامت روان نوجوانان و ایجاد یک محیط دیجیتال امن‌تر برای آن‌ها استقبال کرد.

حامیان این قانون به مطالعه اخیر دانشگاه هاروارد اشاره کردند که نشان داد ۶ شبکه‌ اجتماعی بزرگ در سال 2022 از تبلیغات برای افراد زیر سن قانونی مبلغ 11 میلیارد دلار درآمد داشته‌اند.

حامیان همچنین به مطالعاتی اشاره می‌کنند که استفاده بیش از حد شبکه‌های اجتماعی را با نرخ بالای افسردگی، اضطراب، اختلالات خواب و سایر مشکلات سلامت روان، مرتبط می‌دانند.

سخنگوی فرماندار نیویورک اعلام کرد این قانون محتوای یک سایت را سانسور نخواهد‌کرد، بلکه از یک یا چند روش تأیید سن استفاده می‌کند.
متا، که مارک زاکربرگ، رئیس و مدیرعامل آن است از این لایحه حمایت کردهاست.

بر اساس لایحه‌ای که به نام SAFE (قطع استفاده از خوراک های اعتیادآور) شناخته می‌شود، کاربران زیر 18 سال باید رضایت والدین را جهت مشاهده فیدهای اعتیادآور دریافت کنند. 

این فیدها به عنوان محتوایی تعریف می‌شود که توسط الگوریتم‌ها از حساب‌هایی که آن‌ها دنبال نمی‌کنند یا مشترک آن‌ها نیستند، برای آن‌ها نمایش داده می‌شوند.

لایحه دیگر که قانون حفاظت از داده‌های کودکان نیویورک نامیده می‌شود، تمام سایت‌های آنلاین را از جمع آوری، استفاده، به اشتراک گذاری یا فروش داده‌های شخصی افراد زیر 18 سال منع می کند، مگر اینکه از کاربر رضایت دریافت کنند، یا جمع آوری و به اشتراک گذاری چنین داده هایی برای هدف سایت کاملاً ضروری باشد.  رضایت کاربران زیر 13 سال باید از طرف والدین باشد.

متخلفان مشمول جریمه‌هایی تا سقف ۵هزار دلار برای هر تخلف می‌شوند. در مارس 2023، یوتا اولین ایالتی بود که قوانینی را برای تنظیم دسترسی کودکان به شبکه‌های اجتماعی تصویب کرد و به دنبال آن آرکانزاس، لوئیزیانا، اوهایو، تگزاس و فلوریدا اینکار را انجام دادند.

https://stnews.ir/short/VmKb4
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: