واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان ,علمی، پژوهشی و فناوری

همکاری مراکز دانش‌بنیان با پژوهش‌سراهای استان اصفهان در دستور کار است

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان در نشست با مدیران پژوهش‌سراهای استان گفت: همکاری نهادهای هم عرض با پژوهش‌سراها همچون مراکز دانش‌بنیان با آموزش و پرورش مور تأکید است و باید تلاش کنیم تا پژوهش‌سراها در مدار رشد و پیشرفت قرار بگیرند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری: محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان در نشست با مدیران پژوهش‌سراهای استان بر لزوم ساماندهی رشته رباتیک در پژوهش‌سرای فضیلی ناحیه ۳ تأکید کرد و اظهار داشت: باید از ظرفیت‌های این ناحیه در حوزه نیروی انسانی برای برگزاری کلاس‌های متنوع پژوهش‌سراها بهره برد.

وی اضافه کرد: باتوجه‌به ماهیت غیرانتفاعی بودن پژوهش‌سراها، مدال‌آوری و افتخارآفرینی استعدادها، این مجموعه‌ها همی توانند به ارزش‌آفرینی تعلیم و تربیت کمک شایانی داشته باشد.

ابراهیمی پژوهش‌سراها فرصت و ظرفیتی منحصربه‌فرد علمی محسوب کرد و گفت: باید برنامه‌ریزی درستی صورت گیرد تا از تمام توان آنها بهره‌مند شویم. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان یادآور شد: نگاه خلاقانه به برنامه‌های پژوهش‌سراها و شناسایی استعدادها باتوجه‌به عدم نگاه بخشی به مناطق آموزشی می‌تواند باعث رشد این مراکز علمی شود. 

وی تأکید کرد: در همین راستا داشتن انعطاف در اختصاص امکانات علمی و پژوهشی نیز باید موردتوجه قرار گیرد.

ابراهیمی بر لزوم همکاری نهادهای هم عرض با پژوهش‌سراها همچون مراکز دانش‌بنیان با آموزش و پرورش تأکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا پژوهش‌سراها در مدار رشد و پیشرفت قرار بگیرند.

https://stnews.ir/short/NEMK2
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: