علمی، پژوهشی و فناوری

ویلچر برقی تاشو و سبک دانش‌بنیان برای زائران اربعین

متخصصان داخلی برای افرادی که نیاز به استفاده از ویلچر دارند، این دستگاه را با فناوری طراحی و ساخته‌اند که بسیار سبک‌تر با قابلیت جابه‌جایی بیشتر از نمونه‌های غیر دانش‌بنیانی است که این محصول در پیاده‌روی اربعین کاربرد بسیاری دارد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : پیاده‌روی اربعین چند سالی است که با استقبال شدید شیعیان از اقصی نقاط جهان مواجه شده است. از جمله مواردی که در این راهپیمایی به چشم می‌خورد حضور افراد کهنسال و معلول است که نیاز به ویلچر دارند. ویلچرهای موجود در بازار به علت این که وزن خیلی بالایی داشته و حجم زیادی را می‌گیرند باعث ایجاد مشکلاتی می‌شوند. متخصصان یک شرکت در این راستا ویلچر برقی دانش‌بنیان را تولید کرده‌اند که علاوه بر سبک بودن تا می‌شود و در انواع خودرو قابل استفاده است. حسن کریمی مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارتباط با این محصول گفت: هفت سال است این محصول را در بازار عرضه می‌کنیم و برای بیماران ام اس، معلولین و کهنسالان استقبال خیلی خوبی از این کار شده است.وی در ارتباط با استفاده این محصول در نهادها گفت: بهزیستی و بنیاد شهید و هلال احمر این محصول را به صورت متداوم از ما تهیه کرده‌اند. کریمی درباره زمان ساخت این دستگاه عنوان کرد: این محصول در سال 1396طراحی و تولید شد. سال 1400 توانستیم دانش بنیانی آن را بگیریم. حمایت‌های دانش بنیانی باعث استقبال بیشتر مشتریان شد.

این فعال فناور در ارتباط با عرضه این محصول در پیاده‌روی اربعین گفت: معضل شدیدی که در اربعین به چشم می‌خورد این است که افراد کهنسال و معلول نیاز به ویلچر دارند تا این مسیر را طی کنند. ویلچرهای موجود در بازار خیلی سنگین هستند و دوم این که قابلیت جا به جایی آن‌ها سخت است. این محصول دانش بنیان تنها ویلچر برقی دانش بنیان در ایران است که وزنش 24 کیلوگرم و تاشو است و در انواع خودرو جا می‌شود. کریمی در توضیح کارکرد این دستگاه گفت: این ویلچر با برق شهر یا 110 ولت برای خارج از کشور کار می‌کند. یک آداپتور شبیه آداپتور لپتاب دارد که هر دفعه شارژ می‌شود تا 18 کیلومتر مسافت را می‌توانند با آن طی کنند. سال گذشته در پیاده‌روی اربعین این محصول با استقبال خوبی مواجه و از آن مصرف شد.

https://stnews.ir/short/N2rYn
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: