علمی، پژوهشی و فناوری

پادشاه نوظهور تصویرسازی هوش مصنوعی معرفی شد

نرم‌افزار FLUX این غول جدید صنعت تصویرسازی هوش مصنوعی جهان، با کنار زدن MIdjourney، همانند صاعقه‌ای درخشان پدیدار شد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : این مدل از نسل جدید تصویرسازی هوش مصنوعی که آن را وارث برحق Stable Diffiusion نام نهادند، به سرعت معروف شده و بازار بدون رقیب Midjourney را از آن خود کرده است.

منبع باز بودن flux در مقایسه با midjourney یکی از دلایل وایرال شدن آن است. قابلیتی که باعث شده تا به راحتی روی پلتفرم‌های چندوجهی مانند: poe، nightcafe و freepik اجرا شود و همانند stable Diffuision عمل کند.

نرم افزار FLUX چیست و از کجا پیدا شد؟

نرم‌افزار FLUX در آزمایشگاه‌های استارت‌آپی مبتنی بر هوش مصنوعی Black Forest تولید شد. پایه‌گذاران این شرکت آلمانی، سه تن از مهندسان سابق Stability AI و دیگر چهره‌های پیشرو در توسعه مدل‌های هوش مصنوعی قابل انتشار بودند.

FLUX فناوری نوینی است که تأثیر به سزایی بر بسیاری از ابزارهای ویدیویی هوش مصنوعی دارد.

در حال حاضر سه مدل گوناگون از flux.01 که همگی مدل‌های متن به تصویر هستند، وجود دارد. مدل اول pro vision با استاندارد تجاری می‌باشد که اغلب در شرکت‌هایی مثل freepik استفاده شده است و در ارائه فناوری تصویرسازی هوش مصنوعی به مشتریان به کار گرفته می‌شود.

مدل‌های دیگر Dev و  Schnell نام دارند. مدل‌های متوسط و سریع که در اجرای دستور، کیفیت تصویر و رندر متن روی تصویر عملکرد بهتری نسبت به Midjourney، DALL-E و حتی Ideogram داشتند.

شرکت black forest اکنون مدلی برای تبدیل متن به ویدیو طراحی می‌کنند. مدیران این شرکت مدعی هستند که کیفیت خروجی بسیار بالایی را ارائه می‌دهد و به صورت منبع باز در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. محصولی که «شاهکار متن به ویدیو برای همه» نام گرفته است.

FLUX را از کجا تهیه کنیم؟

با استفاده از یک لپ‌تاپ به‌روز flux.01 را دنلود و اجرا کنید. لانچر پینوکیو (pinokio) یکی دیگر از راه‌های نصب این نرم‌افزار خواهد بود. با وجود حجم بالای این نرم‌افزار با چند کلیک ساده می‌توان آن را نصب و از اجرای مدل‌های هوش مصنوعی آن لذت برد.

علاوه بر پلتفرم‌های یاد شده سایر سکوهای مورد استفاده توسعه‌دهندگان مانند: Based Labs, Hugging Face و Fal.ai نیز Flux.01 را در جمع خود پذیرفته‌اند.

همچنین سکوی Freepik که یکی از بزرگ‌ترین سکوهای تصویرسازی هوش مصنوعی می‌باشد از آوردن flux به این سایت خبر داده است.

پادشاه نوظهور تصویرسازی هوش مصنوعی معرفی شد
https://stnews.ir/short/4X3v8
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: