همایش‌ها و جشنواره‌ها

پژوهش‌سرای شهید اصغر قاسمی در جمع برترین‌های کشور

پژوهشسرای شهید اصغر قاسمی با کسب رتبه پنجم در میان آزمایشگاه‌های برتر کشور، افتخاری دیگر برای هرمزگان به ارمغان آورد. و این موفقیت از سوی باشگاه نانو، وابسته به معاونت علمی ریاست جمهوری، به ثبت رسید.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : پژوهشسرای شهید اصغر قاسمی با کسب رتبه پنجم در میان آزمایشگاه‌های برتر کشور، افتخاری دیگر برای هرمزگان به ارمغان آورد. این موفقیت از سوی باشگاه نانو، وابسته به معاونت علمی ریاست جمهوری، به ثبت رسید.

 در مراسمی که به مناسبت این دستاورد برگزار شد، از مریم محرمخانی، مدیر پژوهشسرا، به‌طور ویژه تقدیر شد. 

همچنین دانش‌آموزانی که به مرحله نهایی المپیاد نانو راه یافته بودند و از اعضای پژوهشسرای دانش‌آموزی این مرکز بودند، مورد تجلیل قرار گرفتند. این دانش‌آموزان از مدارس فرزانگان، اسدپور و جامعه الصادق حضور داشتند.

اردوی تابستانه المپیاد دانش‌آموزی نانو که به همت باشگاه نانو و با همکاری دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان برگزار شد، از ۲۷ تیر ماه آغاز گردید. ۴۰ دانش‌آموز برگزیده، پس از دو هفته آموزش‌های مجازی، از ۱۳ مرداد ماه در آزمایشگاه‌های این دانشگاه دوره حضوری خود را آغاز کردند. محور اصلی این دوره، تهیه پوشش‌های ترمیم‌کننده لوله‌های نفت و گاز با استفاده از نانوذرات کلسیم کربنات بود.

نمرات نهایی دانش‌آموزان بر اساس آزمون‌های میان‌دوره و پایان‌دوره، گزارش‌های کار و نتایج داوری‌ها تعیین می‌شود و مدال‌های این رقابت، هم‌زمان با دیگر المپیادهای رسمی کشور، توسط باشگاه دانش‌پژوهان جوان اعلام خواهد شد.

در پایان مراسم، از خجسته مسلمی مدیر مدرسه فرزانگان، کیوان دهقانی مدیر مدرسه اسدپور، محمدامین میرزاده مدیر مدرسه جامعه الصادق و زینب نساج، کارشناس نانوی پژوهشسرای شهید اصغر قاسمی، به‌خاطر همکاری‌های مؤثرشان تقدیر و تشکر به عمل آمد.

https://stnews.ir/short/NDKWv
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: