علمی، پژوهشی و فناوری

علت علمی دمای داخل هواپیما،

چرا داخل هواپیما در تمام فصول سال سرد است؟

یکی از مهمانداران شرکت هواپیمایی کانادایی «اسووپ ایرلاینز» در گفتگویی پیرامون دلایل سرد نگه‌داشتن کابین هواپیما گفت: شاید آن چیزی نباشد که توقع دارید، اما داخل هواپیما را برای تسکین بیماری حرکت یا سفر سرد نگه می‌دارند.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : ونسا سیتمی، مهماندار شرکت هواپیمایی کانادایی «اسووپ ایرلاینز» در گفتگو با نیویورک پست عنوان کرد: هوای سردتر کابین به تسکین بیماری حرکت یا سفر (سرگیجه و حالت تهوع ناشی از حرکت وسایل نقلیه) در طول تلاطم‌های هوایی کمک می‌‌کند و احتمال از حال‌رفتن برخی مسافران را حین پرواز، در صورتی که مستعد آن باشند، کاهش می‌دهد. 

سیستمی می‌گوید: کنترل و تنظیم دمای داخل کابین هواپیما با خلبان است. او همیشه به مسافران توصیه می‌کند که پتو یا لباس گرم همراه خود داشته باشند. علیرغم اینکه همواره مسافران درخواست دارند که دمای هوای داخل کابین افزایش یابد، اما خلبان توجهی ندارد و آن را همیشه سرد نگه می‌دارد. 

لباس مورد علاقه سیتمی در سفرهای پروازی معمولا یک جفت کتانی مخصوص دویدن، شلوار بلند، تی‌شرت و یک گرمکن زیپ‌دار است. او می‌گوید شاید بخاطر تجربه‌اش در مهمانداری باشد اما هرگز او را نمی‌بینید که به‌عنوان یک مسافر با صندل و تاپ پرواز کند.

سامانتا براون، کارشناس پرواز نیز، به مسافران پیشنهاد می‌کند که در سفرهای پروازی خود از شال و یک لباس کلاه‌دار (هودی) استفاده کنند یا دست‌کم در کیف دستی خود جا داده و همراه داشته باشند. 

همچنین همراه داشتن یک جفت دمپایی یا دستکش هم در ساک داخل کابین بسیار مفید است. در طول پرواز هم اگر از مهماندار نوشیدنی گرم درخواست کنید و برای شما سرو شود، از یخ زدن دستان خود در طول پرواز جلوگیری خواهید کرد.

https://stnews.ir/short/NEMBG
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: