پزشکی و سلامت

کاهش 11 درصدی سقط جنین قانونی در خراسان شمالی

قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در پزشکی قانونی خراسان شمالی انجام شده و 11 درصد تشکیل پرونده سقط جنین نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری : محمدرضا نورس، مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی در نشست با اصحاب رسانه از کاهش 11 درصدی سقط جنین در استان خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۱ تعداد پرونده‌هایی که درخواست سقط جنین داشتند ۱۴۴ پرونده بوده که در سال ۱۴۰۲ به ۱۲۹ پرونده کاهش داشت.

نورس افزود: رویکرد دولت و ساختار کشور به گونه ای بوده که مردم را به جهت حفظ جنین سوق داده که این امر موجب کاهش مجوزهای سقط جنین است.

او در ادامه کمبودهای پزشکی قانونی را اینگونه بیان کرد: یکی از کمبودهای پزشکی قانونی استان سوله بحران است.

نورس در ادامه گفت: سوله بحران مکانی برای پیش بینی فوریت های پزشکی قانونی است که در حوادث اتفاق می افتد.

یکی از فعالیت‌های مهم سازمان پزشکی قانونی کشور تشکیل بانک ژنتیک می باشد که در این بانک، شناسه افراد در آن ساماندهی می‌شود، مدیرکل پزشکی قانونی استان به این امر اشاره نموده و بیان کرد: از سال ۱۴۰۰ تاکنون، خراسان شمالی در این امر مشارکت فعال داشته و حدود ۷۰۰ نمونه ژنتیک جهت آنالیز اخذ کرده‌ایم.

نورس گفت: یکی دیگر از مشکلات پزشکی قانونی حضور همیشگی پزشک بوده که جهت رفع این مشکل از طریق کنکور سراسری یک پزشک پذیرفته شد و بعد از فارغ‌التحصیلی به خدمت گرفته می شود.

شعار سازمان پزشکی قانونی کشور «ارتقا کیفیت همه جانبه در خدمت به مردم» می باشد، اداره کل پزشکی قانونی خراسان شمالی جهت تحقق این شعار درصدد اجرای سند تحول قضایی خواهد بود.

https://stnews.ir/short/4A6Ke
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: