کتاب‌ها، مقالات و مجلات ,علمی، پژوهشی و فناوری

کتاب رابط کاربری در تجارت الکترونیک متتشر شد

انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل کتاب « رابط کاربری در تجارت الکترونیک» را با رویکردی به حوزه فناوری اطلاعات، تجارت الکترونیک و بازاریابی اینترنتی منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری از اردبیل: کتاب « رابط کاربری در تجارت الکترونیک» توسط محمدمهدی شجاعی، دانش آموخته فناوری اطلاعات در گرایش تجارت الکترونیک تالیف و توسط انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل منتشر شد.

در این کتاب آمده: تجارت الکترونیک به عنوان یک کانال ارتباطی جدید به سرعت جایگاه خود را در جهان کنونی پیدا کرده و با کانال‌های سنتی و برون خط در حال رقابت است.از این رو با توجه به رشد جهانی و روزافزون تجارت الکترونیک، فرصت های بسیاری را برای فروشندگان الکترونیکی به وجود آورده تا با مشتریان تعامل برقرار کنند و از مزایای رقابتی آن بهره‌مند شوند. 

در اینجا این سئوال مطرح می‌شود: "چه عواملی ارزش بنگاه‌های تجارت الکترونیک را بالا می‌برند؟ " به همین جهت است که فعالان هریک از حوزه های کسب وکار الکترونیکی، علاقه‌مند به شناسایی عوامل تأثیرگذار بر موفقیت و افزایش ارزش شرکت خود می‌باشند. براساس چنین ضرورت و شرایطی است که نسبت به نگارش این کتاب در زمینه کاربر و طراحی رابط کاربری در تجارت الکترونیک اقدام گردیده است. در این رابطه همواره مشکلاتی همچون محدودیت دسترسی به اطلاعات، سرعت اینترنت و عواملی از این دست سد راه نویسنده بوده؛ اما علیرغم این مشکلات، با بهره گیری از مثال های متعدد این امکان فراهم گردید تا بتوان به کاربردی و عملیاتی کردن این موارد اقدام کرد تا دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های مختلف نظیر فناوری اطلاعات، تجارت الکترونیک، بازاریابی، گرافیک و همچنین کارشناسان و طراحان رابط کاربری وبسایت‌ها، به ویژه طراحان و توسعه دهندگان وبسایت‌های فروشگاه برخط، بتوانند بر اساس نیاز و ضرورت خود از این موارد در مطالعاتشان بهره گیرند.

این کتاب در پنج فصل کاربردی سازماندهی شده است. در دو فصل ابتدایی این کتاب به توضیح مفاهیم اصلی مرتبط با کاربر و همچنین رابط کاربری در بستر تجارت الکترونیک پرداخته شده، در فصل سوم جزئیات دقیق تر و اجزای نقش آفرین در رابط کاربری مورد بررسی قرار گرفته، در فصل چهارم به رویکرد های مختلف در پیاده سازی رابط‌کاربری بدون در نظرگرفتن ابزارهای مختلف پرداخته شده و در فصل پنجم مثالی از یک رابط کاربری پیاده سازی شده مورد بررسی قرار گرفته شده است.

کتاب"رابط کاربری در تجارت الکترونیک"، در ۵ فصلِ ۱۲۴ صفحه ای با قیمت ۱۲۰۰۰۰۰ ریال در دسترس علاقمندان قرار دارد.

https://stnews.ir/short/eR0mK
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: