دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی ,علمی، پژوهشی و فناوری

کتاب کنترل پروتزهای دست با درجه آزادی بالا با استفاده از الکترومایوگرافی منتشر شد.

کتاب کنترل پروتزهای دست با درجه آزادی بالا با استفاده از الکترومایوگرافی توسط انتشارات پادمیرا منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : کتاب کنترل پروتزهای دست با درجه آزادی بالا با استفاده از الکترومایوگرافی به نگارش دکتر بابک رضایی افشار و مهندس زهرا امینیان توسط انتشارات پادمیرا منتشر شد.

زهرا امنیان نویسنده این کتاب با بیان اینکه این کتاب در 5 فصل مختلف به نگارش در آمده گفت : الکترومایوگرافی یکی از موضوعات و مباحث مهم و کارآمد در حوزه مهندسی پزشکی می باشد که با پیشرفت روزافزونی که طی سال های اخیر داشته کابردهای قابل توجهی را در میادین علمی از خود به جا گذاشته است .

وی در ادامه با توجه به مهم بودن این حوزه  افزود : علاوه بر جذابیت های فراوان موضوع مذکور در این حوزه کاربرد های مهمی را در حوزهای دیگر مانند حوزه صنعتی و کاربرد های بالینی پاسخ داده است که یکی از این کاربرد ها که به برسی آن پرداختیم کنترل پروتز های اندام تحتانی و فوقانی برای افرادیست که دچار قطع عضو شده اند .

نویسنده این کتاب در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه فراگیر شدن و پیشرفت قابل تامل تکنولوژی و همچنین الکترومایوگرافی در عصر هوش مصنوعی در مدت زمان کم باعث شد تا در این حیطه احساس نیازبه نگارش کتابی با این مضمون فکر مارا به خود مشغول کند همچنین که اغلب صنایع و رشته های دانشگاهی بسیاری درگیر موضوعاتی همچون طراحی و ساخت پروتز ها مشغول فعالیت هستند.

امینیان با بیان اینکه در این کتاب تلاش شده تا مباحث اساسی دانش روز در حوزه پروتزها بیان شود، گفت : این کتاب در راستای کارآمد بودن و نظم بخشی به مطالعات و یافته های این حوزه و آشنا ساختن علاقمه مندان  به آخرین دستاورد و پژوهش های دانشمندان تلاش میکند و همچنین با بیان ساده و قابل فهم به درک بهتر ک عمیق تر خوانندگان کمک میکند.

وی در پتیتن تصریح کرد:  این کتاب در 130 صفحه با ساختاری هدفمند و منسجم علاوه بر مهندسین پزشکی فعال در این حوزه میتواند برای پژوهشگران در حوزه های دیگر مهندسی از جمله مهندسی برق و ارتز و پروتز ، بخش توانبخشی و دیگر رشته های دانشگاهی مفید واقع شود.

https://stnews.ir/short/Njpd6
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: