علمی، پژوهشی و فناوری

ناامنی فضای مجازی،

کلاه‌برداران سایبری در کمین کاربران بازی همستر کامبت نشسته‌اند

خبرهایی که از گوشه‌و‌کنار شنیده می‌شود، حاکی از آن است که کاربران بازی همستر کامبت هدف حملات فیشینگ قرار گرفته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری :  کلاه‌برداران سایبری به‌دنبال سوء‌استفاده از محبوبیت فزاینده‌ی بازی تلگرامی همستر کامبت هستند. همستر کامبت یکی از بازی‌های پرکاربر این روزهای دنیای مجازی محسوب می‌شود و تنها در چند هفته، توانسته است ده‌ها میلیون نفر کاربر را با خود همراه کند.

کرپتودنس می‌نویسد که شرکت امنیتی کاسپراسکی به‌تازگی از حملات فیشینگ علیه کاربران همستر کامبت پرده برداشته اشت. به‌گفته‌ی کارشناسان این شرکت، کلاه‌برداران با وعده‌ی تبدیل سکه‌های درون‌برنامه‌ای همستر این بازی به رویل روسیه از‌طریق لینک‌های آلوده، قربانیان خود را به‌دام می‌اندازند.

بازی همستر کامبت

وقتی کاربران روی لینک‌ها کلیک می‌کنند، از آن‌ها خواسته می‌شود تا اطلاعات ورود به حساب تلگرامی‌شان را وارد کنند. سپس مهاجم با دراختیار داشتن حساب کاربری قربانی، می‌تواند داده‌هایش را سرقت کند و از او باج بخواهد یا دست به ارسال پیام‌های جعلی بزند.

از قرار معلوم این حملات بیش از همه کاربران روسی را هدف گرفته است. بااین‌حال، این نگرانی وجود دارد که کلاه‌برداران ساکن در دیگر مناطق، دست به اتحاذ شیوه‌های متفاوتی بزنند.

گفتنی است که همستر کامبت، تنها در ۸۱ روز موفق شد ۲۳۹ میلیون نفر کاربر جذب کند. روزانه ۴ تا ۵ میلیون نفر کاربر جدید نیز به‌جمع کاربران این بازی ملحق می‌شوند. همستر کامبت را می‌توان یکی از بازی‌ها و اپ‌های موبایلی جهان دانست که سریع‌ترین رشد را تجربه کرده است.

https://stnews.ir/short/N2rrP
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: