واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان ,علمی، پژوهشی و فناوری

مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان:

کمک 100 میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان اصفهان به شرکت‌های دانش‌بنیان از وام‌های کارفرمایی در 1402

مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج سازندگی به تشریح ماموریتها و اقدامات این سازمان پرداخت و در خصوص اقدامات دانش بنیان این سازمان هم گفت: در 1402 دو وام کارفرمایی و وام خویش فرمایی داشتیم که وامهای کارفرمایی 100 میلیارد تومان به شرکت‌های دانش بنیانی که معرفی از شهرک علمی تحقیقاتی داشتند کمک کردیم و بیشتر در رابطه با تولیداتی که دانش بنیان بود کمک کردیم.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری از اصفهان : سرهنگ پاسدار حسن عجمی در نشست خبری که به مناسبت هفته بسیج سازندگی در مجتمع مطبوعاتی اصفهان برگزار شد؛ در ابتدا با اشاره به مراسم تنفیذ حکم ریاست‌ جمهوری و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب را مورد اشاره قرار داد و گفت: ایشان برای رئیس‌جمهور منتخب چند توصیه مهم داشتند از جمله استفاده از ظرفیت مردمی برای تحقق بخشیدن به اهداف نظام، انتخاب همراهان کارآمد و با همت بی‌نقص و کار جهادی و این بدین معناست که ما می‌توانیم یک ظرفیت بزرگ ایجاد کنیم و از رئیس‌جمهور منتخب هم درخواست شد که مثل شهید رئیسی با حضور در صحنه، کار جهادی انجام دهد؛ که اگر ارکان نظام به کار جهادی بپردازند، قطعاً عناصر و مجموعه‌های زیر دست هم به عرصه کار جهادی وارد خواهند.

  رئیس بسیج سازندگی استان اصفهان؛ سپس تأمل مثبت با ارکان کشور مثل مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه و نیروهای مسلح، رعایت اولویت‌ها با تاکید بر مسائل اقتصادی در کنار مباحث فرهنگی و اجتماعی همچنین توجه به احساسات مردمی پس از انتخابات و پرهیز از دو قطبی‌سازی، تکیه بر توان داخلی و شعار ما می‌توانیم را از دیگر توصیه‌های مقام معظم رهبری به رئیس‌جمهور منتخب عنوان کرد و افزود: یکی از خصوصیات بارز شهید رئیسی کار جهادی بود.

عجمی خاطرنشان کرد:  جهاد سازندگی گشایش زیادی در کشور ایجاد کرده  که اگر صحنه‌سازی و تبلیغات دشمن را کنار بگذاریم و واقعیت‌ها را ببینیم، متوجه برکات کارهای جهادی شهید رئیسی خواهیم شد.

وی در ادامه  با اشاره به اینکه بسیج سازندگی چهار ماموریت مهم محرومیت‌زادیی، خدمت‌رسانی، اقتصاد مقاومتی و حرکت‌های جهادی را دنبال کی نماید؛ تصریح کرد: در بحث محرومیت‌زادیی با قرارگاه‌های درون و برون سپاه از جمله قرارگاه محرومیت‌زادیی، بسیج سازندگی و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در ارتباط هستیم. 

  رئیس بسیج سازندگی استان اصفهان؛ عنوان کرد: در حقیقت قرارگاه محرومیت‌زدایی درون سپاه تشکیل شده تا بتوانیم محورهایی مثل امنیت غذایی، موضوعات فنی و اشتغال‌زایی را دنبال کنیم. همچنین آب شرب از مهم‌ترین موضوعاتی است که در حوزه محرومیت‌زادیی پیگیری می نماییم.

عجمی با  اشاره به اینکه بسیج سازندگی به موضوع آب شرب در 3 شهرستان وارد شده که قرارداد اولیه تأمین آب شرب پایدار 65 روستا بود، ولی به 100 روستا افزایش پیدا کرد و عملا در شهرستانی مثل نائین عملیات اجرایی آب‌رسانی پایدار به 40 روستا به اتمام رسیده؛ گفت: در سنوات قبلی محورهای آب‌رسانی بر اساس استفاده از چاه‌های آب و یا چشمه‌ها بود اما با توجه به خشکسالی‌های اخیر محورهای دیگری مثل استفاده از آب زاینده‌رود در برخی مناطق تشکیل شده است و خوشبختانه عملیات اجرایی تامین آب شرب پایدار در شهرستان‌ نائین کاملا به نتیجه رسیده و در برنامه جهادگران فاطمیه 4 که هفته آینده برگزار می‌شود، افتتاح خواهد شد.

  رئیس بسیج سازندگی استان اصفهان؛ با تصریح اینکه همچنین در شهرستان‌های فریدونشهر و سمیرم  مشکلاتی مثل معارضات مردمی و کمبود بودجه داشتیم؛ گفت: قسمت‌هایی از این موضوعات حل شده و محورها با سرعت کمتر در حال پیشرفت هستند و امیدواریم که در صورت حل کامل مشکلات بتوانیم آب شرب 60 روستا در این مناطق را هم تامین کنیم.

وی ادامه داد: علاوه براینها ساخت مساجد، خانه محرومان، آب‌خیز تا جالیز از جمله مباحث دیگری است که بسیج سازندگی در بحث محرومیت‌زادیی دنبال می‌کند‌.

عجمی گفت: بسیج سازندگی در حوزه خدمت‌رسانی  هم  نقش آفرینی داشته  است همچنین در رابطه با ازدواج آسان، تهیه جهیزیه برای زوج‌های کم‌برخوردار   بسیج سازندگی با مشارکت خیرین و گروه‌های جهادی خدمت‌رسانی را دنبال می‌کند.

 وی اعلام کرد:  در این راستا سال گذشته تهیه 313 جهیزیه برنامه‌ریزی شد و طبق برنامه‌ای که داریم تهیه 100 جهیزیه طی یک ماه آینده را در دستور کار قرار دادیم.

  رئیس بسیج سازندگی استان اصفهان خدمات رسانی توسط بسیج حقوق‌دانان را نیز از دیگر حیطه های فعالیت این سازمان عنوان کرد و افزود: در این رابطه با همکاری بسیج حقوقدانان به موضوع آزادسازی زندانیان ورود کردیم و تاکنون حدود 60 زندانی جرائم غیرعمد آزاد شده‌اند همچنین در این مدت یک یا دو بار پویش نذر رهایی برگزار و بحث آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد را دنبال کرده‌ایم.

عجمی به میز خدمت‌ و اهدای بسته‌های معیشتی بعنوان اقدامات بسیج سازندگی در حوزه خدمت‌رسانی هم اشاره کرد و گفت: اهدای بسته‌های معیشتی از دوران کرونا و با فرمایش مقام معظم رهبری آغاز شد. 

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان سال 99 فرمودند که رزمایش کمک مؤمنانه تشکیل شود و از آن زمان تاکنون این رزمایش کمک مؤمنانه اجرا می‌شود و خوشبختانه در 3 ماه اخیر 30 هزار بسته معیشتی توزیع شده است.

رئیس بسیج سازندگی استان اصفهان اقدامات این سازمان در حوزه اقتصاد مقاومتی  را نیز مورد بحث قرار داد و عنوان کرد: در این حوزه وام‌های اقتصاد مقاومتی مهم‌ترین محور بسیج است و در این راستا سال گذشته 300 میلیارد تومان وام در اختیار مردم قرار گرفت و هزار و 600 شغل ایجاد شد؛ وام‌های اشتغال در دو محور خویش‌فرمایی با سقف 150 میلیون تومان و کارفرمایی اعطا شد که وام‌‌های خویش‌فرمایی بیشتر در شهرستان‌های استان و صرف صنایع طبیعی شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی اصفهان  اعلام کرد: از سال گذشته یک کار جدید با محور اقتصاد دانش‌بنیان دنبال شد و به شرکت‌های دانش‌بنیان تا سقف 4 میلیارد تومان وام عطا شد و از این طریق به موضوع اشتغال‌زایی کمک کردیم. علاوه براین از سال 1401 بحث تولید برق از طریق پنل‌های خورشیدی به بسیج سازندگی واگذار شد که سازمان بسیج سازندگی در دو سال گذشته با همکاری نواحی مقاومت و شرکت‌های توزیع برق استان و شهرستان اصفهان این مأموریت را دنبال کرد و در دو سال گذشته هزار و 100 پنل خورشیدی نصب شد و با تولید برق 5/5 مگاوات، به تولید برق استان کمک کردیم.

استان اصفهان محور اول تولید برق از طریق پنل‌های خورشیدی در بسیج سازندگی است

عجمی  با اعلام این خبر که استان اصفهان محور اول تولید برق از طریق پنل‌های خورشیدی در بسیج سازندگی به شمار می‌رود و برای نصب پنل‌های خورشیدی به استان‌های قم، سیستان و بلوچستان و کرمان نیز کمک بسیاری کرده است؛ افزود: قرار است به مناسبت رزمایش جهادگران فاطمیه 4 تفاهم‌نامه‌ای با شرکت توزیع برق نوشته و به امضای فرماندهی سپاه و شرکت توزیع برق برسد و بر اساس آن برنامه داریم که در سال جاری هزار پنل خورشیدی دیگر به بهره‌برداری برسانیم تا شاهد جلوگیری از قطع برق در استان باشیم.

وی مبارزه با بیماری سالک در 8 شهرستان و ایجاد  قطب‌های صنایع تبدیلی در جهت تأمین امنیت غذایی را نیز از دیگر فعالیت‌های بسیج سازندگی در حوزه اقتصاد مقاومتی  عنوان کرد و گفت: قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با همکاری دولت شهید رئیسی ایجاد شد و در محور‌های مختلف فعالیت‌های بزرگی انجام داد.

عجمی ادامه داد:  تامین آب شرب، آبخیز تا جالیز و ساخت مسکن‌های روستایی، تامین آب کشاورزی از جمله محورهایی است که قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در آن به فعالیت پرداخته است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اعلام کرد: ما دو هزار و 800 گروه جهادی داریم که مردم‌محور هستند و شاکله گروه‌های جهادی از بدنه مردمی تشکیل شده و با همفکری این افراد می‌توان مشکلات جهادی را حل کرد.

وی با بیان اینکه این دو هزار و 800 گروه جهادی در 10 استان فعالیت‌ می‌کنند، گفت: در سطح استان قرارگاه‌های پهنه‌ای و جغرافیا محور را داریم که قرارگاه جنوب با محوریت شهرضا، شمال با محوریت کاشان، غرب با محوریت نجف‌آباد و شرق با محوریت اردستان در قالب‌ کارهای جهادی تقسیم‌بندی شدند و متکفل گروه‌های جهادی شهرستان‌ها هستند که می‌تواند مشکلات محلات را حل کند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان گفت:  رزمایش فاطمیه 4 به مناسبت هفته بسیج و سازندگی ؛ همچنین رزمایش هفته بسیج مستضعفین و روز مقاومت نیز با هدف گسترش گفتمان فرهنگی و حرکت‌های جهادی برگزار خواهد شد تا خدمت‌رسانی به آحاد مردم انجام و فرهنگ جهادی از قله به سمت مردم سرازیر شود و در دامنه مردم نیز آن را دنبال کنیم.

وی یادآور شد: تحقق منویات مقام معظم رهبری و امام راحل(ره) طی محور‌های مختلف با سازمان‌هایی مانند جهاد سازندگی که توسط امام خمینی بنیاد نهاده شده ممکن است.

مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان تصریح کرد: از 9 تا 19 مردادماه رزمایشی برگزار خواهد شد که در محدوده مشخص‌شده پزشکی، دندانپزشکی شامل خدمات اقتصاد مقاومتی و اشتغال است که اقشار بسیج مانند بسیج دانش‌آموزی و دانشجویی را پای کار آورده است.

وی بیان داشت: اعزام گروه‌های جهادی به مناطق هدف از مهم‌ترین اقدامات است، طرح شهید عجمیان با کمک آموزش‌وپرورش انجام می‌شود و ظرفیت بسیج دانش‌آموزی و دانشجویی برای تحقق این طرح پای‌کار آمده تا در سطح استان عملی شود و ساخت و زیباسازی مدارس صورت گیرد.

مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان در حاشیه این نشست در پاسخ سوال خبرنگار علم و فناوری در خصوص اقدامات دانش بنیان توضیح داد: در 1402 دو وام کارفرمایی و وام خویش فرمایی داشتیم که وامهای کارفرمایی 100 میلیازد تومان به شرکت‌های دانش بنیانی که معرفی از شهرک علمی تحقیقاتی داشتند کمک کردیم و بیشتر در رابطه با تولیداتی که دانش بنیان بود کمک کردیم. 

 وی درخصوص اقدامات این سازمان در رابطه با پنلهای خورشیدی هم اظهار کرد:  پایه پنل های خورشیدی خارجی است ایرانی نیست اما با این وجود شرک‌تهایی مثل شرکت گلنور و شرکت‌هایی که در موضوعاتی مثل  اینورتر و  موضوعاتی از این قبیل می توانند  کمک کنند؛ خیلی خریدهای را از آنها انجام می‌دهیم. 

انتهای پیام/

https://stnews.ir/short/e8kz1
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: